ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kurak Bölge Ormanları OR1521 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kuraklık ile ilgili tanım ve kavramları kavrar
    2-Kurak ve yarı kurak bölgelerin edafik özelliklerini yorumlar.
    3-Kurak ve yarı kurak bölgelerde gelişen orman formasyonlarını tanır.
    Ön Koşul yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. M. Nuri ÖNER
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Yrd. Doç. Dr. Figen ÇAKIR Yrd. Doç. Dr. Bora İMAL Araş. Gör. Özlem MEŞE
    Kaynaklar K1: Drought in arid and semi-arid region. A Multi-Disciplinary and Cross-Country Perspective. Kurt Schwabe, Jose Albiac, Jeffery D. Connor, Rashid M. Hassan, Liliana Meza González. ISBN: 978-94-007-6635-8 (Print) 978-94-007-6636-5 (Online), K2:Afforestation, Reforestation and Forest Restoration in Arid and Semi-arid areas. A manual of technology & management. ISBN: 978-94-007-7451-3 (E book) Springer Dordrecht Heidelberg London New York, Mayer, K3:H., Aksoy, H.1998. Türkiye`nin ormanları, Batı Karadeniz Ormancılık Araştırma Enstitüsü Müdürlüğü, Muhtelif Yayın No: 1, Bolu. K4:Genç, M. 2004. Silvikültür Tekniği, S.D.Ü.Orman Fakültesi Yayın No:46, 357 s., Isparta, K5:Odabaşı, T., Çalışkan, A., Bozkuş, H.F. 2004. Silvikültür Tekniği (Silvikültür II), İ.Ü.Yayın No: 4459, O.F.Yayın No:475, 314 s., İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1:Uslu, S. 1959. İç Anadolu Steplerinin Antropojen Karakteri Üzerine Araştırmalar . Z.V Orman Fakültesi Umum Müdürlüğü Yayınlarından No:302/15, İstanbul, YK2: Türkeş, M. 1990. Türkiye`de Kurak Bölgeler ve Önemli Kurak Yıllar . İ.Ü.Deniz Bilimleri ve Coğrafya Enstitüsü, Doktora Tezi, İstanbul, YK3: Uluocak, N. 1978. Kurak Mıntıkalar Ormancılık Problemleri . Ders Notları, İ.Ü. Orman Fakültesi, İstanbul.
    Dersin Amacı Dersin amacı; kurak ve yarı kurak bölgelerde gelişen ormanların tanınması, bakımı, korunması, iyileştirilmesi ve sürekliliğinin sağlanmasına ilişkin bilgiler vermek ve söz konusu alanlar için yapılacak silvikültürel müdahale ve yaklaşımlarda başarıyı artıracak stratejileri ortaya koyabilme becerisi kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği kurak bölge tanımı ve temel kavramlar, dünyada ve Türkiye`deki kurak ve yarıkurak bölgeler, yarıkurak bölgelerde gelişen orman formasyonları ve buralarda uygulanabilecek silvikültürel faaliyetlerin kritiği ve dikkat edilmesi gereken hususlar, Kurak ve yarı kurak koşulların ormancılık uygulamalarında yarattığı olumsuz etkiler ve Ülkemizde kurak ve yarı kurak bölgelerde yapılacak ormancılık uygulamalarında dikkate alınması ve uygulanması gereken hususlar.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster