Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Budama gereksinimi ve önemi
|
okuma/sunum hazırlama
|
2
|
Budamanın amacı ve görevleri
|
okuma/sunum hazırlama
|
3
|
Budamanın bitki sağlığı üzerindeki etkileri
|
okuma/sunum hazırlama
|
4
|
Budama türleri
|
okuma/sunum hazırlama
|
5
|
Temel budama şekilleri
|
okuma/sunum hazırlama
|
6
|
Tepe temizliği ve kuru dalların uzaklaştırılması
|
okuma/sunum hazırlama
|
7
|
Tepe yükseltme ve alt dal sistemlerinin uzaklaştırılması
|
okuma/sunum hazırlama
|
8
|
Tepe aralaması, tepe yenilemesi
|
okuma/sunum hazırlama
|
9
|
Tepe kısaltma, küçültme ve dengeleme budamaları
|
okuma/sunum hazırlama
|
10
|
Budama konusu meşcerelerin veya ağaçların seçimi ve budama çağı
|
okuma/sunum hazırlama
|
11
|
Kent ağaçlarında kullanılan budamalar ve dikkat edilmesi gereken hususlar
|
okuma/sunum hazırlama
|
12
|
Budama tekniği ve zamanı
|
okuma/sunum hazırlama
|
13
|
Budamanın uygulanması
|
okuma/sunum hazırlama
|
14
|
Budama sonrası dikkat edilmesi gereken hususlar
|
okuma/sunum hazırlama
|
Ön Koşul
|
yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. M. Nuri ÖNER
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Yrd. Doç. Dr. Figen ÇAKIR
Yrd. Doç. Dr. Bora İMAL
Araş. Gör. Özlem MEŞE
|
Kaynaklar
|
Bennett D., Doxon L., E., 2005. Tree pruning techniques (Revised by Curtis W. Smith). Cooperative Extension Service. College of Agriculture and Home Economics. New Mexico State University. Kirkham, T., 2004. The Pruning of Trees, Shrubs and Conifers (Revised and Enlarged Second Edition). ISBN 0-88192-613-2. 330 sayfa. Timber Press, Portland, Cambridge. Ürgenç, S., 1990. Genel Plantasyon ve Ağaçlandırma Tekniği (Arborikültür). İ.Ü.Orman Fakültesi Yayını No: 3644/407, 509 Sayfa, ISBN 975- 404-220-9, İstanbul. Genç M 2011. Orman Bakımı, Süleyman Demirel Üniversitesi Orman Fakültesi Yayın No:14 Isparta.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Ders kapsamında; gerek işletme ormanlarında gerekse kent içi açık ve yeşil alanlarda kullanılan ağaçların budanması hususunda öğrencilerin bilgilendirilmesi, ağaç türünün biyolojisine en uygun budama tekniklerinin öğretilmesi ve uygulamada doğru silvikültürel müdahale ve yaklaşımlara karar verilebilmesi için gerekli bilgi birikimine sahip olunması amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
budama gereksinimi ve önemi, budamanın bitki sağlığı üzerindeki etkileri, temel budama şekilleriağaç türüne en uygun budama yönteminin seçilmesi, kent ağaçlarının budanması ve dikkat edilecek hususlar, budamanın uygulanması
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
-
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
-
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
3
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
4
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
4
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
-
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
-
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
-
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
-
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
-
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
-
|