|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Temel kavramlar ve tanımlar
|
okuma/sunum hazırlama
|
|
2
|
Sürgün verme yeteneğindeki ağaç türlerinin tanıtımı
|
okuma/sunum hazırlama
|
|
3
|
meşe, kayın, söğüt, ökaliptus ve yalancı akasya türlerinin silvikültürel özellikleri
|
okuma/sunum hazırlama
|
|
4
|
Kızılağaç, gürgen, kestane türlerinin silvikültürel özellikleri
|
okuma/sunum hazırlama
|
|
5
|
Ökaliptus ve yalancı akasya türlerinin silvikültürel özellikleri
|
okuma/sunum hazırlama
|
|
6
|
Türkiye?de sürgün ormanları
|
okuma/sunum hazırlama
|
|
7
|
Türkiye?de sürgün ormanlarını koruya dönüştürme olanakları
|
okuma/sunum hazırlama
|
|
8
|
Dönüştürme tekniği
|
okuma/sunum hazırlama
|
|
9
|
Sürgün ormanlarını koruya dönüştürme esasları
|
okuma/sunum hazırlama
|
|
10
|
Mevcut türler ile dönüştürme
|
okuma/sunum hazırlama
|
|
11
|
Tür değiştirerek dönüştürme
|
okuma/sunum hazırlama
|
|
12
|
Korulubaltalık ormanlarında koruya dönüştürme
|
okuma/sunum hazırlama
|
|
13
|
Sürgün ormanlarının koruya dönüştürülmesinde karşılaşılabilecek problemler
|
okuma/sunum hazırlama
|
|
14
|
Sürgün ormanlarının koruya dönüştürülmesinin planlanması
|
okuma/sunum hazırlama
|
|
Ön Koşul
|
yok
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. M. Nuri ÖNER
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
Yrd. Doç. Dr. Figen ÇAKIR
Yrd. Doç. Dr. Bora İMAL
Araş. Gör. Özlem MEŞE
|
|
Kaynaklar
|
Genç. M 2013. Silvikültür tekniği. Süleyman Demirel Üniversitesi Orman Fakültesi Yayın No:46 Isparta. Odabaşı T, Çalışkan A, Bozkuş F. 2004. Silvikültür tekniği İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Yayınları No:475 İstanbul. Genç. M 2012. Silvikültürün temel esasları. Süleyman Demirel Üniversitesi Orman Fakültesi Yayın No:44 Isparta.
|
|
Yardımcı Kitap
|
Odabaşı T 1976. Türkiyede baltalık ve korulubaltalık ormanları ve bunların koruya dönüştürülmesi olanakları üzerine araştırmalar. İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Yayını No: 2079/218 İstanbul. Odabaşı T 1983.Silvikültürel Planlama. İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Yayını No:3154/351.İstanbul.
|
|
Dersin Amacı
|
Sürgün ormanlarının (baltalık ormanı) genel prensipleri, Türkiye`de sürgün ormanları, sürgün ormanlarını koruya dönüştürme olanakları, sürgün ormanlarının koruya dönüştürülmesinde uygulanan teknikler ve dönüştürmenin planlanması hususunda bilgi verilmesidir.
|
|
Dersin İçeriği
|
Temel kavramlar ve tanımlar, Sürgün verme yeteneğindeki ağaç türleri ve silvikültürel özellikleri, Türkiye?de sürgün ormanları ve koruya dönüştürme olanakları, dönüştürme teknikleri, karşılaşılabilecek problemler ve dönüştürmenin planlanması
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
3
|
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
4
|
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
-
|
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
-
|
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
-
|
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
-
|
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
-
|
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
4
|
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
-
|
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
-
|
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
-
|
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
4
|