Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ünite-1 Ormancılık üretim çalışmaları ile ilgili tanımlar ve kavramlar.
|
Ders kitabı ve yardımcı döküman kullanılarak hazırlanmış ders notunda Ünite 1 başlıklı bölümün okunması
|
2
|
Ünite-1 Ormancılık üretim çalışmalarında planlamanın önemi ve planlama ihtiyacı.
|
Ders kitabı ve yardımcı döküman kullanılarak hazırlanmış ders notunda Ünite 1 başlıklı bölümün okunması
|
3
|
Ünite-2 Ormancılıkta geçmişten günümüze yapılmış olan planlama çalışmaları.
|
Ders kitabı ve yardımcı döküman kullanılarak hazırlanmış ders notunda Ünite 2 başlıklı bölümün okunması
|
4
|
Ünite-2 Başarılı planlama çalışmaları için asgari şartlar.
|
Ders kitabı ve yardımcı döküman kullanılarak hazırlanmış ders notunda Ünite 2 başlıklı bölümün okunması
|
5
|
Ünite-3 Üikemizde yapılan çalışmaların değerlendirilmesi.
|
Ders kitabı ve yardımcı döküman kullanılarak hazırlanmış ders notunda Ünite 3 başlıklı bölümün okunması
|
6
|
Ünite-3 Dünyada yapılan çalışmaların değerlendirilmesi.
|
Ders kitabı ve yardımcı döküman kullanılarak hazırlanmış ders notunda Ünite 3 başlıklı bölümün okunması
|
7
|
Ünite-4 Ham veriyi anlamlı ve kullanışlı bilgiye dönüştüren teoriler, metodolojiler, süreçler ve teknolojiler ile ilgili kavramlar.
|
Ders kitabı ve yardımcı döküman kullanılarak hazırlanmış ders notunda Ünite 4 başlıklı bölümün okunması
|
8
|
Ünite-4 Ormancılık üretim çalışmalarının planlanmasında karar destek sistemi temelinde
iş zekâsının tanıtılması.
|
Ders kitabı ve yardımcı döküman kullanılarak hazırlanmış ders notunda Ünite 4 başlıklı bölümün okunması
|
9
|
Ünite-5 Nesne tabanlı programlama dili ile hazırlanmış Üret-KEN yazılımının tanıtımı.
|
Ders kitabı ve yardımcı döküman kullanılarak hazırlanmış ders notunda Ünite 5 başlıklı bölümün okunması
|
10
|
Ünite-5 Üret-KEN yazılımına ait ara yüzler ve işlevlerin tanıtımı.
|
Ders kitabı ve yardımcı döküman kullanılarak hazırlanmış ders notunda Ünite 5 başlıklı bölümün okunması
|
11
|
Ünite- 6 Üretim çalışmalarını etkileyen değişkenlerin tanımı ve programa aktarılması.
|
Ders kitabı ve yardımcı döküman kullanılarak hazırlanmış ders notunda Ünite 6 başlıklı bölümün okunması
|
12
|
Ünite-6 CBS destekli analizlerden elde edilen bulguların programa girilmesi.
|
Ders kitabı ve yardımcı döküman kullanılarak hazırlanmış ders notunda Ünite 6 başlıklı bölümün okunması
|
13
|
Ünite-7 Sorgu yapma, raporlama ve alternatif planların değerlendirilmesi.
|
Ders kitabı ve yardımcı döküman kullanılarak hazırlanmış ders notunda Ünite 7 başlıklı bölümün okunması
|
14
|
Ünite-7 Alternatif üretim planlarının programda denetlenmesi ve karar verme süreci.
|
Ders kitabı ve yardımcı döküman kullanılarak hazırlanmış ders notunda Ünite 7 başlıklı bölümün okunması
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Ender BUĞDAY
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Seker, S. E. (2013). İş Zekası ve Veri Madenciliği. Cinius Yayınları.
2. Erdaş, O., Acar, H. H., ve Eker, M. (2014). Orman Ürünleri Transport Teknikleri. KTU, Orman Fakültesi, Trabzon.
3. Buğday, E. 2015. Sertifikalı orman işletmelerinde odun hammaddesi üretim planlarının oluşturulması (Daday Orman İşletme Müdürlüğü Örneği). Çankırı Karatekin Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, 184. Syf. Çankırı.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Türkiye ormancılık üretim çalışmalarının planlanmasında ham veriyi anlamlı ve kullanışlı bilgiye dönüştüren teoriler, metodolojiler, süreçlerin ve teknolojilerin anlatılması
|
Dersin İçeriği
|
Ormancılık üretim çalışmaları, Üretim çalışmalarının planlanması, Planlama süreci etkenleri, İş zekası araçları ve karar destek sistemleri.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
4
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
-
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
-
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
-
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
-
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
-
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
-
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
4
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
4
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
-
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
-
|