Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Örnekleme / Örneklemenin şekli ve örnekleme noktalarının seçiminde dikkate edilecek unsurlar
|
K3. 5. Bölüm: Örnekleme, syf: 549-60
|
2
|
Orman topraklarının genel özellikleri
|
K2. 2. Bölüm: Orman Toprakları Ve vejetasyon gelişimi: syf: 11-35
|
3
|
Orman topraklarının diğer arazi kullanımındaki topraklardan farkı
|
K2. 2. Bölüm: Orman Toprakları Ve vejetasyon gelişimi: syf: 11-35
|
4
|
Örnekleme yöntemleri
|
K1: 1. Bölüm: Toprak örneklemesi ve örnekleme yönmtemleri; K3. 5. Bölüm: Örnekleme, syf: 549-60
|
5
|
Örnekleme büyüklüğünün hesaplanması
|
K1: 1. Bölüm: Toprak örneklemesi ve örnekleme yönmtemleri,
K3. 5. Bölüm: Örnekleme, syf: 549-60
|
6
|
Olasılıklı- olasılıklı olmayan örnekleme yöntemleri
|
K1: 1. Bölüm: Toprak örneklemesi ve örnekleme yönmtemleri,
K3. 5. Bölüm: Örnekleme, syf: 549-60
|
7
|
Jeoistatistiksel, spektral ve dalga analizi İçin örnekleme
|
K1: 1. Bölüm: Toprak örneklemesi ve örnekleme yönmtemleri,
|
8
|
Orman topraklarının örneklenmesi
|
K1: 1. Bölüm: Toprak örneklemesi ve örnekleme yönmtemleri; K1: 2. Bölüm: Orman topraklarının örneklenmesi,
|
9
|
Derinlik veya horizon esasına göre örnekleme
|
K1: 1. Bölüm: Toprak örneklemesi ve örnekleme yönmtemleri,
K1: 2. Bölüm: Orman topraklarının örneklenmesi,
|
10
|
Arazi çalışması: Orman alanlarında örnekleme noktalarının belirlenmesi
|
Arazi çalışması
|
11
|
Karışık örnekleme
|
K1: 2. Bölüm: Orman topraklarının örneklenmesi,
|
12
|
Silindir örnekleme
|
K1: 2. Bölüm: Orman topraklarının örneklenmesi,
|
13
|
Arazi çalışması: Orman alanlarında ders kapsamında öğrenilen yöntemlerin uygulanması
|
Arazi çalışması
|
14
|
Ödev Sunumları
|
Sunumun hazırlanması
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Ziya ŞİMŞEK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Dr. Öğr. Üyesi Ebru GÜL
|
Kaynaklar
|
K1. Carter, M.R. and Gregorich, E.G., 2008. Soil Sampling and Methods of Analysis, Second Edition, Canadian Society of Soil Science, CRC Press.
K2. Fisher, R.F. and Binklry, D. 2000. Ecology and Management of Forest Soils, Third Edition, John Wiley and Son, United State of America.
K3. Ercan, M. 1997. Bilimsel araştırmalarda istatistik, Orman Bakanlığı Kavak Ve Hızlı Gelişen Tür Orman Ağaçları Araştırma Enstitüsü Müdürlüğü, İzmit.
|
Yardımcı Kitap
|
K4. Schoeneberger, P.J., Wysocki, D.A., Benham, E.C., and Broderson, W.D. (editors), 2002. Field book for describing and sampling soils, Version 2.0. Natural Resources Conservation Service, National Soil Survey Center, Lincoln, NE.
K5. Jari Hinsch Mikkelsen, Nathalie Cools & Roger Langohr, 2008. Guidelines for Forest Soil Description, Partly based on the 4th edition of the Guidelines for Soil Description (FAO, 2006).
|
Dersin Amacı
|
Orman ekosistemlerinde, istatistiksel olarak güvenilir bir alan araştırması yapabilmek için gerekli olan örnekleme yöntemlerinin öğretilmesi ve örnekleme yapılan alanlar arasındaki çoklu etkileşimin yorumlanmasıdır.
|
Dersin İçeriği
|
Örnekleme / Örneklemenin şekli ve örnekleme noktalarının seçiminde dikkate edilecek unsurlar, Örnekleme Yöntemler, Olasılıklı- Olasılıklı Olmayan Örnekleme Yöntemleri, Jeoistatistiksel, Spektral ve Dalga Analizi İçin Örnekleme, Örnekleme Büyüklüğünün Hesaplanması, Orman Topraklarının Genel Özellikleri, Orman Topraklarının Diğer arazi kullanımındaki topraklardan Farkı, Orman Topraklarının Örneklenmesi, Derinlik veya Horizon Esasına Göre Örnekleme, Arazi Çalışması: Orman alanlarında örnekleme noktalarının belirlenmesi, Karışık Örnekleme, Silindir Örnekleme, Arazi Çalışması: Orman alanlarında ders kapsamında öğrenilen yöntemlerin uygulanması.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
-
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
5
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
4
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
-
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
4
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
3
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
-
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
5
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
5
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
3
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
5
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
3
|