Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Örnekleme / Örneklemenin şekli ve örnekleme noktalarının seçiminde dikkate edilecek unsurlar
|
K3. Bölüm 1
|
2
|
Orman topraklarının genel özellikleri
|
K2. Bölüm 1
|
3
|
Orman topraklarının diğer arazi kullanımındaki topraklardan farkı
|
K2. Bölüm 2
|
4
|
Örnekleme yöntemleri
|
K1. Bölüm 1
K3. Bölüm 2
|
5
|
Örnekleme büyüklüğünün hesaplanması
|
K1. Bölüm 2
K3. Bölüm 3
|
6
|
Olasılıklı- olasılıklı olmayan örnekleme yöntemleri
|
K1. Bölüm 3
K3. Bölüm 4
|
7
|
Jeoistatistiksel, spektral ve dalga analizi İçin örnekleme
|
K1. Bölüm 4
|
8
|
Orman topraklarının örneklenmesi
|
K1. Bölüm 1-2 Safya 100-162
|
9
|
Derinlik veya horizon esasına göre örnekleme
|
K1. Bölüm 1-2 Sayfa 162-200
|
10
|
Arazi çalışması: Orman alanlarında örnekleme noktalarının belirlenmesi
|
Arazi çalışması
|
11
|
Karışık örnekleme
|
K1. Bölüm 5
|
12
|
Silindir örnekleme
|
K1. Bölüm 6
|
13
|
Arazi çalışması: Orman alanlarında ders kapsamında öğrenilen yöntemlerin uygulanması
|
Arazi çalışması
|
14
|
Ödev Sunumları
|
Sunumun hazırlanması
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Ebru GÜL
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Carter, M.R. and Gregorich, E.G., (2008). Soil Sampling and Methods of Analysis, Second Edition, Canadian Society of Soil Science, CRC Press.
K2. Fisher, R.F. and Binklry, D. (2000). Ecology and Management of Forest Soils, Third Edition, John Wiley and Son, United State of America.
K3. Ercan, M. (1997). Bilimsel araştırmalarda istatistik, Orman Bakanlığı Kavak Ve Hızlı Gelişen Tür Orman Ağaçları Araştırma Enstitüsü Müdürlüğü, İzmit.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Orman ekosistemlerinde, istatistiksel olarak güvenilir bir alan araştırması yapabilmek için gerekli olan örnekleme yöntemlerinin öğretilmesi ve örnekleme yapılan alanlar arasındaki çoklu etkileşimin yorumlanmasıdır.
|
Dersin İçeriği
|
Örnekleme / Örneklemenin şekli ve örnekleme noktalarının seçiminde dikkate edilecek unsurlar, Örnekleme Yöntemler, Olasılıklı- Olasılıklı Olmayan Örnekleme Yöntemleri, Jeoistatistiksel, Spektral ve Dalga Analizi İçin Örnekleme, Örnekleme Büyüklüğünün Hesaplanması, Orman Topraklarının Genel Özellikleri, Orman Topraklarının Diğer arazi kullanımındaki topraklardan Farkı, Orman Topraklarının Örneklenmesi, Derinlik veya Horizon Esasına Göre Örnekleme, Arazi Çalışması: Orman alanlarında örnekleme noktalarının belirlenmesi, Karışık Örnekleme, Silindir Örnekleme, Arazi Çalışması: Orman alanlarında ders kapsamında öğrenilen yöntemlerin uygulanması.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
-
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
5
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
4
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
-
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
5
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
-
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
5
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
-
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
-
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
-
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
5
|