Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş: Toprak degradasyonu ile ilgili genel kavramlar ve tanımlar
|
K1. Bölüm 1
|
2
|
Toprağın verimliliği, toprağın üretkenliği, toprak kalitesi ve toprak sağlığı
|
K1. Bölüm 1
|
3
|
Toprak degradasyonu türleri ve çözümleri
|
K1. Bölüm 1
|
4
|
Toprak degradasyonunun fiziksel nedenleri
|
K1. Bölüm 2
|
5
|
Toprak degradasyonunun kimyasal nedenleri
|
K1. Bölüm 5
K2. Bölüm 6
|
6
|
Toprak degradasyonunun biyolojik nedenleri
|
K2. Bölüm 8
|
7
|
Toprak degradasyonunun etkileri: arazi degradasyonu/çölleşme ve kuraklık
|
YK2. Bölüm 1
|
8
|
Toprak kalitesi ve degradasyonunun belirlenmesinde kullanılan modeller: DIS4ME modelinin tanıtımı
|
YK1. Desertification indicator system for mediterranean Europe, https://esdac.jrc.ec.europa.eu/projects/dis4me
|
9
|
Toprak kalitesi ve degradasyonunun belirlenmesinde kullanılan modeller: DIS4ME modelinin uygulaması
|
YK1. Desertification indicator system for mediterranean Europe, https://esdac.jrc.ec.europa.eu/projects/dis4me
|
10
|
Arazi çalışması: Toprak degradasyonunu belirlemek için toprak örneklemesi ve arazi etüt formlarının doldurulması
|
YK1. Desertification indicator system for mediterranean Europe, https://esdac.jrc.ec.europa.eu/projects/dis4me
|
11
|
Toprak degradasyonunun belirlenmesi: Verilerin toplanması
|
YK1. Desertification indicator system for mediterranean Europe, https://esdac.jrc.ec.europa.eu/projects/dis4me
|
12
|
Toprak degradasyonunun belirlenmesi: Verilerin analizi
|
YK1. Desertification indicator system for mediterranean Europe, https://esdac.jrc.ec.europa.eu/projects/dis4me
|
13
|
Elde edilen verilerin değerlendirilmesi ve modellenmesi
|
YK1. Desertification indicator system for mediterranean Europe, https://esdac.jrc.ec.europa.eu/projects/dis4me
|
14
|
Arazi çalışmaları sonucunda hazırlanan projenin sunulması
|
Sunumun hazırlanması
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Ebru GÜL
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Ebru Gül
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Osman, K.T. (2014). Soil Degradation, Conservation and Remediation, , Springer, ISBN 978-94-007-7589-3, Dordrecht Heidelberg New York London.
K2. I.P. Abrol, P. Alvo, F. De Coninck, H. Eswaran, N.R Fausey, RK. Gupta, R Lal, T.J. Logan, D.A. MacLeod, E. McKyes, C.E. Mullins, K.H. Northcote, G.S.V. Raghavan, G.K. Sims, B.A. Stewart, J.M. Tisdall, T. Varghese, and I.M. Young. (1990). Soil Degradation, Advances in Soil Science, Volume 11, Edited by R. Lal and B.A. Stewart
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Desertification indicator system for mediterranean Europe, https://esdac.jrc.ec.europa.eu/projects/dis4me
YK2. Dykes, A.P, Mulligan, M., Wainwright, J. (2015). Monitoring and Modelling Dynamic Environments. John Wiley & Sons Ltd.
|
Dersin Amacı
|
Toprak bozulumu ve farklı türleri, nedenleri ve süreçleri hakkında uzmanlık bilgisi sunmayı amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Toprak bozulumu, Toprağın verimliliği, toprağın üretkenliği, toprak kalitesi ve toprak sağlığı, Toprak degradasyonu türleri ve çözümleri hakkında bilgiler yer almaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
-
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
4
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
5
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
5
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
5
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
4
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
-
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
-
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
-
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
-
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
5
|