Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
R yazılımın Genel Özellikleri
|
K1. Bölüm 1
K2. Bölüm 1
|
2
|
R yazılımı kod sistemi
|
K1. Bölüm 2
K2. Bölüm 2
|
3
|
R yazılımına veri aktarımı ve tanımlayıcı istatistiklerinin elde edilmesi
|
K1. Bölüm 3
|
4
|
Ormancılıkta artım ve büyüme modelleri çeşitleri
|
K3. Bölüm 3
|
5
|
Korelasyon analizinin R ile uygulanması
|
K4. Bölüm 3
|
6
|
Doğrusal Regresyon Analizinin R ile uygulanması-I
|
K3. Bölüm 3
K4. Bölüm 4
|
7
|
Doğrusal Regresyon Analizinin R ile uygulanması-II
|
K3. Bölüm 3
K4. Bölüm 4
|
8
|
Doğrusal olmayan Regresyon Analizinin R ile uygulanması
|
K3. Bölüm 4
|
9
|
3 parametreli Weibull fonksiyonun R ile elde edilmesi
|
K3. Bölüm 5
|
10
|
Karışık Etkili Regresyon Analizinin R ile uygulanması
|
K3. Bölüm 6
|
11
|
Modellere ilişkin hataların analizlerinin R ile uygulanması-I
|
K4. Bölüm 4
|
12
|
Modellere ilişkin hataların analizlerinin R ile uygulanması-II
|
K4. Bölüm 5
|
13
|
Model kalibrasyonuna ilişkin Equivalence testinin R ile uygulanması
|
K4. Bölüm 6
|
14
|
Model simülasyonlarının R ile elde edilmesi
|
K3. Bölüm 5
K4. Bölüm 6
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. İlker ERCANLI
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Arş. Gör. Dr. Ferhat BOLAT
|
Kaynaklar
|
K1. Arslan, İ., 2015. R İle İstatistiksel Programlama. Pusula Yayıncılık. 400 s.
K2. Özkan, B., Özkan, Y. 2017. R ile Programlama. Paptya Bilim Yayıncılık. 336 s.
K3. Mehtatalo, L. 2013. Forest biometrics with examples in R. 406 p.
K4. Field, A., Miles, J., Field, Z. 2012. Discovering statistics Using R. Sage Publications. 993 p.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Ormancılıkta artım ve büyüme modellerinin geliştirilmesinde güncel ve yaygın bir kullanımı olan R yazılımının kullanımının öğrenilmesi
|
Dersin İçeriği
|
R yazılımındaki kod sistemi ile artım ve büyüme modellerini geliştirilmesi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
4
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
4
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
5
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
5
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
4
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
4
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
4
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
4
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
-
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
-
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
-
|