Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Hızlı gelişen tür, yabancı tür ve plantasyon ormancılığı kavramları
|
K1 Giriş bölümü ve sayfa 467-468 okunmalıdır
|
2
|
Endüstriyel plantasyonlar ve ormancılıktaki önemi
|
K1 sayfa 468-470 okunmalıdır
|
3
|
Türkiye`de hızlı gelişen türler ile ilgili potansiyel alanlar
|
K1 sayfa 4-7 okunmalıdır
|
4
|
Türkiye`de ağaçlandırma çalışmalarında yabancı tür kullanımı ve Hızlı gelişen yabancı tür denemeleri (orijin denemeleri)
|
K1 sayfa 471-480 okunmalıdır
|
5
|
Türkiye`de endüstriyel ağaçlandırmalarda kullanılan hızlı gelişen orman ağacı türlerinin silvikültürel özellikleri
|
K1 sayfa 480-482 okunmalıdır
|
6
|
Türkiye`de endüstriyel ağaçlandırmalarda kullanılan hızlı gelişen orman ağacı türlerinin yetişme ortamları
|
K1 sayfa 482-484 okunmalıdır
|
7
|
Türkiye`de endüstriyel ağaçlandırmalarda kullanılan hızlı gelişen orman ağacı türlerinin fidanlık tekniği (Yerli türler)
|
K1 sayfa 506-520 okunmalıdır
|
8
|
Türkiye`de endüstriyel ağaçlandırmalarda kullanılan hızlı gelişen orman ağacı türlerinin fidanlık tekniği (Yabancı türler)
|
K1 sayfa 546-550 okunmalıdır
|
9
|
Endüstriyel orman ağaçlandırmalarında yer seçimi, projelendirme ve alan hazırlığı
|
K1 sayfa 482-484 okunmalıdır
|
10
|
Endüstriyel orman ağaçlandırmalarında dikim aralıkları, dikim zamanı ve dikim yöntemleri
|
K1 sayfa 486-489 okunmalıdır
|
11
|
Endüstriyel orman ağaçlandırmalarında bakım ve koruma
|
K1 sayfa 490-500 okunmalıdır
|
12
|
Türkiye`de kavağın önemi ve kavak ağaçlandırmaları
|
K1 sayfa 497-503 ve 517-544 okunmalıdır
|
13
|
Biyokütle üretimi amaçlı ağaçlandırmalar ve uygulama esasları
|
K1 sayfa 558-562 okunmalıdır
|
14
|
Dünya`da ve Türkiye`de yapılan hızlı gelişen tür ağaçlandırmalarının değerlendirilmesi
|
Konu ile ilgili güncel makaleler okunmalıdır
|
Ön Koşul
|
--
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Bora İMAL
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Bora İmal
|
Ders Yardımcıları
|
--
|
Kaynaklar
|
1- Boydak, M., Çalışkan, S., (2014), Ağaçlandırma, OGEM-VAK Ormancılığı Geliştirme ve Orman Yangınları ile Mücadele Hizmetlerini Destekleme Vakfı Yayınları, Ankara, ISBN:978-975-93943-8-7.
2- ANONİM, (1994). Türkiye`de Kavakçılık, Kavak ve Hızlı Gelişen Tür Orman Ağaçları Araştırma Enstitüsü, İzmit. ANONİM, 1999, Kavakçılık El Kitabı, (Ed: A. ALANAY), Türk İtalyan İşbirliği Türkiye Kavakçılğını Geliştirme Projesi, Ankara.
3- Birler, A.S. (2009). Endüstriyel orman ağaçlandırmaları. Düzce Üniversitesi, Orman Fakültesi Yayın No:4., 256s., İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
--
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı; hızlı gelişen tür ve bu türler ile özellikle ülkemizde yapılacak plantasyon teknikleri açısından öğrencilerin yeterli bilgi birikimine sahip olmalarını sağlamaktır
|
Dersin İçeriği
|
Hızlı gelişen tür, yabancı tür ve plantasyon ormancılığı kavramları, Endüstriyel plantasyonların ormancılıktaki önemi, Türkiye ağaçlandırmalarında yabancı tür kullanımı ve Hızlı gelişen yabancı tür denemeleri (orijin denemeleri), Ülkemizde kullanılan hızlı gelişen orman ağacı türlerinin silvikültürel özellikleri, yetişme ortamları, ve fidanlık tekniği, Endüstriyel orman ağaçlandırmalarında yer seçimi, alan hazırlığı, dikim teknikleri, bakım ve koruma, Türkiye`de kavağın önemi ve kavakçılık, Biyokütle üretimi amaçlı ağaçlandırmalar ve uygulama esasları, Dünya`da ve Türkiye`de yapılan hızlı gelişen tür ağaçlandırmalarının değerlendirilmesi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
3
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
4
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
5
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
4
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
4
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
-
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
-
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
-
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
4
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
-
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
5
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
-
|