Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Hidrolojik döngü ve toprak suyu
|
K1: Bölüm 1
K2. Bölüm 3
K3. Bölüm 1
|
2
|
Toprak suyu-toprak özellikleri ilişkisi
|
K3. Bölüm 4
|
3
|
Toprak suyu içeriği ve belirleme yöntemleri
|
K1. Bölüm 4
K3. Bölüm 6
|
4
|
Toprak suyunun enerjisi
|
K2. Bölüm 6
|
5
|
Toprak suyu enerjisi ve içeriği arasındaki ilişkiler
|
K3. Bölüm 5
|
6
|
Toprakta Suyunun Doygun Hareketi
|
K2. Bölüm 7 Sayfa 67-75
|
7
|
Toprakta Suyunun Doymamış Hareketi
|
K2. Bölüm 7 Sayfa 75-82
|
8
|
Toprak-su-bitki- sürekliliği
|
K1. Bölüm 12 Sayfa 342-365
K3. Bölüm 9
|
9
|
Evapotranspirasyon ve Transpirasyon
|
K3. Bölüm 8 Sayfa 100-125
|
10
|
Bitkilerin Su Gereksinmesi, Bitki Besin Maddelerinin Alınımında Suyun Önemi ve İşlevi
|
K3. Bölüm 8 Sayfa 125-147
|
11
|
Bitki gelişimi toprak suyu ilişkileri
|
K1. Bölüm 12 Sayfa 365-389
|
12
|
Bitkilerde Su Kullanım Etkinliği-Beslenme İlişkileri
|
K3. Bölüm 8 Sayfa147-187
|
13
|
Farklı iklim rejimlerinde toprak suyunun yönetimi
|
K1. Bölüm 13 Sayfa 390-415
|
14
|
İklim değişikliği bağlamında toprak suyu-iklim bitkisel üretim ilişkileri
|
K1. Bölüm 13 Sayfa 415-430
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Ebru GÜL
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Dr. Öğr. Üyesi Ebru GÜL
|
Kaynaklar
|
K1. Kramer P.J. 2012. Water relations of Plants. Academic Press, ISBN: 0-12- 425040-8, London.
K2. Kirkham, M., B. 2004. Principles of Soil and Plant Water Relations, Elsevier Academic Press, ISBN: 0-12- 409751-0, San Diego, USA.
K3. Çepel, N.,1993. Toprak-Su-Bitki İlişkileri, İstanbul Üniv. Orman Fak. Yayını, 236s.,İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Toprak-su-bitki etkileşimi, farklı topraklarda toprak-su-bitki sürekliliğinde toprak suyunun davranışının kontrol mekanizmaları ve bunun pratikteki önemi ve kullanımı konusunda bilgi kazandırılmasıdır.
|
Dersin İçeriği
|
Hidrolojik döngü ve toprak suyu, Toprak Suyu-toprak özellikleri ilişkisi, Toprak suyu içeriği ve belirleme yöntemleri, Toprak suyunun enerjisi, Toprak suyu enerjisi ve içeriği arasındaki ilişkiler, Toprakta Suyunun Doygun Hareketi, Toprakta Suyunun Doymamış Hareketi, Toprak-su-bitki- Sürekliliği, Evapotranspirasyon ve Transpirasyon, Bitkilerin Su Gereksinmesi, Bitki Besin Maddelerinin Alınımında Suyun Önemi ve İşlevi
Bitki gelişimi toprak suyu ilişkileri, Bitkilerde Su Kullanım Etkinliği-Beslenme İlişkileri, Farklı iklim rejimlerinde toprak suyunun yönetimi, İklim değişikliği bağlamında toprak suyu-iklim bitkisel üretim ilişkileri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
-
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
4
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
5
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
5
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
-
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
5
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
-
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
-
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
-
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
-
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
5
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
5
|