Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin işlenişi, kullanılacak kaynaklar ve işlenecek konuların tanıtılması
|
K1-K6
|
2
|
Kır yerleşmeleri ve kırsal alan tanımlamaları
|
K1 Bölüm1
K2 Bölüm3
|
3
|
Kırsal bölgelerin temel özellikleri
|
K3 Bölüm4
K2 Bölüm3
K1 Bölüm4
|
4
|
Kırsal yoksulluk
|
K3 Bölüm13
K4 Bölüm3
|
5
|
Kırsal kesimde nüfus yapısı
|
K4 Bölüm3
K2 Bölüm3
K5 Bölüm4
|
6
|
Kırsal alanda mülkiyet, işgücü ve istihdam
|
K4 Bölüm3
K2 Bölüm3
|
7
|
Aile yapısı, türleri ve geçmişten günümüze aile
|
K6 Bölüm1;2
K5 Bölüm4
|
8
|
Türkiye?de kırsal kalkınma
|
K3 Bölüm13
K1 Bölüm1;3
K4 Bölüm3
|
9
|
Türkiye için kırsal kalkınma politikaları
|
K3 Bölüm10
K4 Bölüm3
K2 Bölüm3
|
10
|
Kırsal kalkınma modelleri
|
K4 Bölüm3
K1 Bölüm3
|
11
|
Orman köylü ilişkileri
|
K4 Bölüm4
|
12
|
Orman köylerinde değişim
|
K4 Bölüm4
|
13
|
Kırsal kalkınmada ormanların önemi
|
K4 Bölüm4
|
14
|
Orman köylerinin kalkındırılması
|
K4 Bölüm4
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi H. Emre Ünal
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Hasan Emre Ünal
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1-Bakırcı, M. (2007). Türkiye`de kırsal kalkınma, kavramlar-politikalar-uygulamalar, Nobel Yayın, Ankara
K2-Özensel, E. (2015). Türkiye`de kırsal yapıların dönüşümü, Çizgi Kitabevi
K3- Geray, C. (2011). Dünden bugüne kırsal gelişme politikaları, Phoenix Yayınevi, Ankara
K4-Toksoy, D. & Bayramoğlu, M.(2017).Kırsal kalkınma ve orman köyleri, KTÜ Orman Fakültesi.
K5- Kongar, E. (2012). 21. Yüzyılda Türkiye. Remzi Kitapevi ,İstanbul.
K6- Adak, N. (2012). Değişen toplumda değişen aile, Siyasal Kitabevi, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Türkiye`de kırsal yerleşimlerin genel özelliklerinin ve geçmişten günümüze bu alanlarda sosyo-ekonomik yapılar vb. değişmelerin öğretilmesidir
|
Dersin İçeriği
|
Kırsal alanın ekonomik ve demografik özellikleri üzerinde durmak ve bunlardaki değişimleri incelemek, kırsal yerleşimlerde aile yapısı ve meydana gelişen değişimleri incelemek
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
-
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
-
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
4
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
4
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
-
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
4
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
-
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
4
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
-
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
-
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
3
|