Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ünite-1 Türkiye`de ormancılık üretim çalışmaları.
|
K1, K2, K3 Ünite-1
|
2
|
Ünite-1 Ormancılık üretim çalışmalarının ülkemiz coğrafyasına göre zorluk ve tehlikelerinin sınıflandırılması.
|
K1, K2, K3 Ünite-1
|
3
|
Ünite-2 Ormancılık üretim çalışmalarında kullanılan ekipman ve araçlar ile iş güvenliği prensipleri.
|
K1, K3, K4 Ünite-2
|
4
|
Ünite-2 Ormancılık üretim çalışmalarında kullanılan ekipman ve araçlar ile iş güvenliği prensipleri.
|
K1, K2,K4 Ünite-2
|
5
|
Ünite-3 Türkiye`de ormancılık üretim çalışmalarından kaynaklı iş kazaları ve hastalıklar.
|
K1, YK1, YK2 Ünite-3
|
6
|
Ünite-3 Türkiye`de ormancılık üretim çalışmalarından kaynaklı iş kazaları ve hastalıklar.
|
K1, YK1, YK2 Ünite-3
|
7
|
Ünite-4 Orman üretim işçileri açısından sağlık ve güvenlik önlemleri.
|
K1, YK3, YK4 Ünite-4
|
8
|
Ünite-4 Ağaç kesimi aşamasında iş sağlığı ve güvenliği açısından riskler ve uyulacak ilkeler.
|
K1, K2, K3 Ünite-4
|
9
|
Ünite-5 Ağacın sürütülmesi aşamasında iş sağlığı ve güvenliği açısından riskler ve uyulacak ilkeler.
|
K1, K3 Ünite-5
|
10
|
Ünite-5 Taşıma aşamasında iş sağlığı ve güvenliği açısından riskler ve uyulacak ilkeler.
|
K1, K2, K4 Ünite-5
|
11
|
Ünite-6 Mesleki Yeterlilik Kurumu ve orman üretim işçileri için uygulanan ulusal meslek standartları.
|
K1,YK1, YK2 Ünite-6
|
12
|
Ünite-6 Mesleki Yeterlilik Kurumu ve orman üretim işçileri için uygulanan ulusal meslek standartları.
|
K1, YK1, YK3 Ünite-6
|
13
|
Ünite-7 Orman üretim işçilerinin eğitim ve yetkinliklerinin ölçümü.
|
K1, K2, YK2 Ünite-7
|
14
|
Ünite-7 Orman üretim işçilerinin iş elbiseleri ve kişisel koruyucu donanımları.
|
K1, K2, K3 Ünite-7
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Ender BUĞDAY
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Ender Buğday
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1- Ders Notları
K2- Acar, H. H., Erdaş, O., & Eker, M. (2014). Orman Ürünleri Transport Tekniği Ders Kitabı. KTÜ Orman Fakültesi Yayınları, 233, 39.
K3- Leuschner, W. A. (1990). Forest regulation, harvest scheduling, and planning techniques. John Wiley & Sons..
K4- Dykstra, D. P., & Heinrich, R. (1996). FAO model code of forest harvesting practice. FAO.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1- Tsioras, P. A., Rottensteiner, C., & Stampfer, K. (2014). Wood harvesting accidents in the Austrian state forest enterprise 2000?2009. Safety science, 62, 400-408.
YK2- Visser, R., & Stampfer, K. (2015). Expanding ground-based harvesting onto steep terrain: A review. Croatian Journal of Forest Engineering: Journal for Theory and Application of Forestry Engineering, 36(2), 321-331..
YK3- Suchomel, J., & Belanová, K. (2009). Influence of selected meteorological phenomena on work injury frequency in timber harvesting process. Croatian Journal of Forest Engineering: Journal for Theory and Application of Forestry Engineering, 30(2), 185-191.
YK4- Buğday, E. (2016). Ormancılıkta üretimin planlaması ve hassas ormancılık anlayışı. Anadolu Orman Araştırmaları Dergisi, 2(1-2), 54-57.
|
Dersin Amacı
|
Türkiye`de ormancılık üretim çalışmalarının bilinmesi, Türkiye`de ormancılık üretim çalışmalarından kaynaklı iş kazaları ve hastalıkların öğrenilmesi, Orman üretim işçileri için sağlık ve güvenlik önlemlerinin neler olduğunun bilinmesi, Kesim, sürütme ve bölmeden çıkarma iş süreçlerinde iş sağlığı ve güvenliği tedbirlerinin öğrenilmesidir.
|
Dersin İçeriği
|
Ülkemizde uygulanan ormancılık üretim çalışmalarında sıklıkla meydana gelen iş kazaları ve iş sağlığı-güvenliği açısından değerlendirilmesi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
3
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
-
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
3
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
-
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
4
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
3
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
-
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
-
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
4
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
-
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
-
|