ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Toprak Faunası OR1534 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Toprak faunasını yorumlar
    2-Toprak faunasının ekosistem süreçlerine olan katkılarını ve fonksiyonel rollerini kavrar.
    3-İnsan kaynaklı etkilerin toprak faunası üzerindeki etkilerini hesaplar.
    4-Toprak faunasını restorasyon çalışmalarında kullanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler2014040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011414
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011616
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   168
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Toprak ve Faunası K1. Bölüm 1 sayfa 1-41
    2 Toprak Faunasının Fonksiyonel Rolleri K1. Bölüm 2 sayfa 42-85
    3 Toprak Faunasının İncelenmesi: Çeşitlilikleri ve dağılımları K3. Bölüm 1 sayfa 86-100
    4 Toprak Faunasının İncelenmesi: Ekosistem süreçlerine katkıları K1. Bölüm 3 sayfa 27-52
    5 Toprak faunasının biyocoğrafyası K1. Bölüm 4 sayfa 121-144
    6 Toprak faunası: makroekoloji K1. Bölüm 4 sayfa 144-150
    7 Toprak faunası: mikroekoloji K1. Bölüm 5 sayfa 152-220
    8 Toprak Faunası Toplulukları K2 Bölüm 1 sayfa 1-25
    9 Antropojenik Etkilerin Toprak Faunasına Etkileri K1. Bölüm 6 sayfa 192-220
    10 İklim Değişikliğinin Toprak Faunasına Etkisi K1. Bölüm 7 sayfa 221-245
    11 Toprak Faunası: Süksesyon K1. Bölüm 8 sayfa 246-259
    12 Toprak Faunası: Bozulmuş Alanların İyileştirilmesi K1. Bölüm 8 sayfa 260-266
    13 Toprak Faunasının Geleceği K1. Bölüm 9 sayfa 268-290
    14 Sentez
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Meriç ÇAKIR
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr. Meriç Çakır

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Nielsen, U.N., 2019. Soil Fauna Assemblages Global to Local Scales. Cambridge University Press. K2. Wallwork, J.A., 1970. Ecology of soil animals. McGraw-Hill, London. K3. Wallwork, J.A., 1976. The distribution and Diversity of Soil fauna. Academic Press, London.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin ana amacı toprak faunası hakkında bilgilerin verilmesidir. Toprak faunasının ekosistemdeki yeri ve ekosistem süreçlerindeki görevlerinin anlaşılmasını sağlamaktır. Ekosistemde meydana gelecek değişimlerin (antropojenik ve iklim değişimi gibi) toprak faunası üzerindeki etkilerini öğretmektir. Ayrıca canlılardan restorasyon çalışmalarında nasıl faydalanılabileceği becerisini kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı 4
    2 Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli -
    3 Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli -
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli 4
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli -
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli -
    7 Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı -
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli -
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli 4
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli -
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli -
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster