Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kısa tarihçe ve kavramlar
|
K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1
|
2
|
Araştırma kavramı, bilimsel
araştırma, amaçlarına ve
yöntemlerine göre araştırmalar
|
K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 2
|
3
|
Bilim ve bilim etiği
|
K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3
|
4
|
Araştırma etiğinin temel ilkeleri
|
K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 4
|
5
|
Araştırma etiği kavramı ve
araştırma etiği ihlalleri
|
K2 Bölüm 1, K3 Bölüm 1
|
6
|
Bilimsel yanıltmalar
|
K2 Bölüm 1, K3 Bölüm 1
|
7
|
Yayın etiği ihlalleri
|
K2 Bölüm 2, K3 Bölüm 3
|
8
|
Yazarlık hakkı sorunları
|
K2 Bölüm 3, K3 Bölüm 4
|
9
|
Taraflı yayın (çıkar çatışması), Editöryal etik
|
K2 Bölüm 1, K3 Bölüm 1
|
10
|
Bilimsel araştırma ve yayın etiğinde kapsam ve etik sorunlar
|
K2 Bölüm 1, K3 Bölüm 1
|
11
|
Araştırma etik kurulları
|
K2 Bölüm 2, K3 Bölüm 1
|
12
|
Araştırmanın ilgili taraflarının hak ve sorumlulukları (Araştırmacı, Denek, Sponsor, Araştırma Etik Kurulu, Sözleşmeli Araştırma Kuruluşu...)
|
K3 Bölüm 1, K3 Bölüm 3
|
13
|
Araştırmacı - endüstri ilişkisinden doğan etik sorunlar
|
K3 Bölüm 1, K3 Bölüm 4
|
14
|
Ülkemizde araştırma ve yayın etiği ile ilgili mevzuatın değerlendirilmesi
|
K3 Bölüm 5, K3 Bölüm 4
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Serhat URSAVAŞ
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Ebru Gül
|
Ders Yardımcıları
|
Prof.Dr. Sezgin ÖZDEN, Prof.Dr. M. Nuri ÖNER, Prof. Dr. Ceyhun GÖL, Prof. Dr. Sedat KELEŞ, Doç.Dr. İlker ERCANLI, Doç.Dr. Serhat URSAVAŞ, Doç.Dr. Meriç ÇAKIR, Doç.Dr. Ender BUĞDAY, Doç. Dr. Yalçın KONDUR
|
Kaynaklar
|
K1. ATASOY, N. (2011). Bilim Etiği. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Yayınları.
K2.Büken, N. Ö., & Büken, E. (2008). Uluslararası Araştırmalar, Araştırma Etiğinde Temel İkilemler ve Etik Kurullar. International Researches, Fundamental Dilemmas in Research Ethics and Ethics Committees), Sendrom, 20, 37-47.
K3.Uçak, N. Ö., & Birinci, H. G. (2008). Bilimsel etik ve intihal. Türk kütüphaneciliği, 22(2), 187-204.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Lisansüstü program öğrencilerine araştırma ve yayın etiği ile ilgili bilgi, farkındalık ve duyarlılık kazandırmak, bu bağlamda araştırma ve yayın etiğine uygun çalışmalar yürütmesini sağlamak amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Etik kavramı çok boyutlu olarak ele alınmaktadır. Konuya ilişkin örnekler incelenmekte, karşılaşılan sorunlar örnek olaylar üzerinden irdelenmektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
-
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
4
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
5
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
5
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
-
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
5
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
-
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
-
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
-
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
-
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
-
|