Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
İstatistik temel kavramları ve istatistiksel düşüncenin temelleri
|
K1 Bölüm 1
|
2
|
Ormancılıkta istatistik yöntemlerin önemi ve kullanım alanları
|
K2 Bölüm 2
|
3
|
Bir istatistik paket programı ile tanımlayıcı istatistiklerin hesaplanması
|
K2 Bölüm 3
|
4
|
Bir istatistik paket programı ile verilere ilişkin çeşitli grafiklerin elde edilmesi
|
K2 Bölüm 4
|
5
|
Bir istatistik paket programı ile verilere ilişkin özet tabloların elde edilmesi
|
K1 Bölüm 2
|
6
|
Verilerin normal dağılıma uygunluğunun analiz edilmesi
|
K2 Bölüm 5
|
7
|
Önemlilik testlerinden toplum ortalaması önemlilik testi, iki toplum ortalaması arasındaki farkın önemlilik testi ile iki eş arasındaki farkın önemlilik testlerinin bir istatistik paket programı ile uygulanması
|
K3 Bölüm 2
|
8
|
Tek yönlü varyans analizinin bir istatistik paket programı ile uygulanması
|
K3 Bölüm 3
|
9
|
Korelasyon analizinin bir istatistik paket programı ile uygulanması
|
K2 Bölüm 6
|
10
|
Regresyon analizinin ormancılıkta kullanımın alanları
|
K4 Bölüm 2
|
11
|
Tek bağımsız değişkenli Regresyon modellerin bir istatistik paket programı ile tahmin edilmesi
|
K4 Bölüm 3
|
12
|
Çok değişkenli Regresyon modellerinin bir istatistik paket programı ile tahmin edilmesi
|
K3 Bölüm 4
|
13
|
Doğrusal olmayan Regresyon modellerinin bir istatistik paket programı ile tahmin edilmesi
|
K3 Bölüm 5
|
14
|
Lojistik Regresyon modellerinin bir istatistik paket programı ile tahmin edilmesi
|
K4 Bölüm 4
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. İlker ERCANLI
Doç. Dr. Üyesi Muammer ŞENYURT
|
Dersi Verenler
|
1-)Profesör Dr. İlker Ercanlı
|
Ders Yardımcıları
|
Arş. Gör. Dr. Ferhat BOLAT
|
Kaynaklar
|
K1. SPSS Institute Inc., (2009). SPSS Base 15.0 User`s Guide, 388 p.
K2. Özdamar, K. (2002). Paket program ile istatistiksel veri analizi 1, Kaan Kitabevi, 687 s.
K3. Akgül, A. & Çevik, O. (2005). İstatistiksel analiz teknikleri, Emek ofset, 456 s.
K4. Kalıpsız, A. (1988), İstatistik yöntemler, İ. Ü. Yayın No: 3522, İstanbul, 453 s.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Ormancılıktaki uygulamalarında en uygun temel İstatistik yöntemlerin belirlenmesi ve bir istatistik paket programı yardımıyla temel istatistik analizlerin uygulanmasının öğrenilmesi
|
Dersin İçeriği
|
İstatistik temel kavramları, tanımlayıcı istatistiklerin hesaplanması, verilere ilişkin çeşitli grafiklerin elde edilmesi, verilere ilişkin özet tabloların elde edilmesi, normal dağılıma uygunluğunun analiz edilmesi, toplum ortalaması önemlilik testi, tek yönlü varyans analizi, korelasyon analizi, regresyon analizi, tek bağımsız değişkenli Regresyon modelleri, çok değişkenli Regresyon modelleri, doğrusal olmayan regresyon modelleri, lojistik regresyon modelleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
4
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
4
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
3
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
5
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
4
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
5
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
-
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
-
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
-
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
-
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
-
|