Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin işlenişi, kullanılacak kaynaklar ve işlenecek konuların tanıtılması
|
GİRİŞ
|
2
|
Orman ekonomisine giriş
|
K1; B1
|
3
|
Mikroekonominin temel ilkeleri
|
K1; B2
|
4
|
Ekonomik dolanım, milli gelir kavramları ve makro ekonomik bakış
|
K2; B1-B2
|
5
|
Ulusal ekonomide ormancılık sektörü, ekonomik büyüme, enflasyon, istihdam ve ormancılık ilişkileri
|
K3;B7
|
6
|
Makro ekonomik açıdan istihdam ve ormancılık ilişkileri
|
K3;B7
|
7
|
Türkiye`de kalkınmanın planlanmasında ormancılık sektörü
|
K4;B2
|
8
|
Türkiye`de ve Dünya`da odun hammaddesi arz ve talebi, yönelimler
|
K5; B1
|
9
|
Odun dışı orman ürünleri piyasalarında arz ve talep ilişkileri
|
K6;B4
|
10
|
Orman kaynaklarının ekonomik ve çevresel rolü
|
K7; B1
|
11
|
Orman içi otlatmanın yerel ve ulusal ekonomik sonuçları
|
K8; B1
|
12
|
Orman içi otlakların planlanmasında ekonomik değişkenler
|
K8; B1
|
13
|
Ormancılıkta ağaçlandırmaların finansmanı ve Dünya ölçeğinde kullanılan finansman araçları
|
K9; B2
|
14
|
Ormancılıkta fayda maliyet analizi, fayda ve maliyetlerin tanımlanması
|
K10; B1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Hasan Emre ÜNAL
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1-Klemperer, W.D. (1996). Forest Resource Economics and Finance, New York.
K2-Yıldız, N.Ç. (2017). Makro İktisat.
K3-Ormancılık Sektör Raporu 2019
K4-8. Beş Yıllık Kalkınma Planı-Ormancılık Özel İhtisas Komisyonu Raporu
K5-FAO, (2018).FAO Yearbook of Forest Products
K6-European Forest Institute, (2019). Non-wood forest products in European.
K7-Zhang, D. and Pearse, P.H., (2011). Forest Economics, UBC Press
K8-Bilgili, E., (2014). Orman Koruma-Ormanda otlatma.
K9-Ormancılığın Finansmanı Raporu, 2013.
K10-Harou, P., Rose, D., Lobianco, A., (2013). Cost-Benefit Analysis of Forestry Instruments.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1-Conrad, J. M. (1999). Resource Economics, Cambridge University Press, Cambridge.
YK2-Grafton, R. Q., Adamowicz, W., Dupont, D., Nelson, H., Hill, R. J. and Renzetti, S. (2004). The Economics of the Environment and Natural Resources, Blackwell, Maldon.
YK3- Mankiw, N. G. (2004). Principles of Microeconomics, Third Edition, Thomson South Western, Mason. (and earlier editions)
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, orman kaynaklarının yönetimi ve kullanımı ile ilgili sorunları analiz etmek ve çözmek için ekonominin nasıl kullanılabileceğinin öğretilmesidir.
|
Dersin İçeriği
|
Ekonomik dolaşım ve milli gelir kavramına makro-ekonomik bakış. Ormancılık sektörünün ülke ekonomisindeki yeri, ekonomik büyüme, enflasyon, istihdam ve ormancılık ilişkileri. Türkiye`nin ve dünyanın odun hammaddesi arz ve talebi ve eğilimleri. Yerel, ulusal ve uluslararası pazarlarda odun dışı orman ürünleri ve arz talep ilişkileri. . ormancılıkta fayda-maliyet analizi ve problem kapsamındaki yöntemler ile fayda ve maliyetlerin tespiti.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemini öğrenmiş olmalı
|
-
|
2
|
Edindiği bilgilerle ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlayabilmeli, uygulayabilmeli ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilmeli
|
-
|
3
|
Ülkenin ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretebilmeli
|
3
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik olarak ileri düzeyde disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmeli
|
4
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket edebilmeli
|
5
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmeli
|
-
|
7
|
Bilgi teknolojilerini ve bir yabancı dili ileri düzeyde etkin kullanma becerisine sahip olmalı
|
-
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer ilgili alanlarındaki problemleri ileri düzeyde tanımlayabilmeli, kurgulayabilmeli ve çözebilmeli
|
3
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanabilmeli
|
-
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünmeli, yorumlayabilmeli, analiz ve sentez yapabilmeli
|
4
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapabilmeli ve rapor yazabilmeli
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrayabilmeli ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanabilmeli
|
-
|