Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Çalışılacak konuyu belirlemek
|
K1, YK1
|
2
|
Seçilen bir konuda bir çözüme ulaşabilmek adına problemi anlamaya çalışmak-I
|
K1, YK1
|
3
|
Seçilen bir konuda bir çözüme ulaşabilmek adına problemi anlamaya çalışmak-II
|
K1, YK1
|
4
|
Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren kaynakları araştırıp okumak-I
|
K1, YK1
|
5
|
Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren kaynakları araştırıp okumak-II
|
K1, YK1
|
6
|
Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren kaynakları araştırıp okumak-III
|
K1, YK1
|
7
|
Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren kaynakları araştırıp okumak-IV
|
K1, YK1
|
8
|
Yapılan gelişmelerin izlenmesi
|
K1, YK1
|
9
|
İlgilenilen problemin çözümüne yönelik olarak edinilen bilgileri önem derecesine göre sınıflandırmak ve bunlardan bir veri tabanı oluşturmak-I
|
K1, YK1
|
10
|
İlgilenilen problemin çözümüne yönelik olarak edinilen bilgileri önem derecesine göre sınıflandırmak ve bunlardan bir veri tabanı oluşturmak-II
|
K1, YK1
|
11
|
Çalışılan konu hakkında rapor yazmak-I
|
K1, YK1
|
12
|
Çalışılan konu hakkında rapor yazmak-II
|
K1, YK1
|
13
|
Çalışılan konu hakkında rapor yazmak-III
|
K1, YK1
|
14
|
Raporun tamamlanması ve bir dinleyici kitlesi önünde sunulması
|
K1, YK1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
1- Prof. Dr. Mehmet ERDEM
2- Prof. Dr. Ahmet YARTAŞI
3- Doç. Dr. Barış ŞİMŞEK
4- Doç. Dr. Ömer Faruk DİLMAÇ
5- Doç. Dr. Nesibe DİLMAÇ
6- Doç. Dr. Zehra ÖZBAŞ
7- Dr. Öğr. Üyesi M. Bora AKIN
8- Dr. Öğr. Üyesi Zehra G. YALÇIN
9- Dr. Öğr. Üyesi Semahat DORUK
10- Dr. Öğr. Üyesi Haluk KORUCU
|
Dersi Verenler
|
1-)Profesör Dr. Ahmet Yartaşı 2-)Doktor Öğretim Üyesi Semahat Doruk 3-)Doçent Dr. Ömer Faruk Dilmaç 4-)Doçent Dr. Nesibe Dilmaç 5-)Doktor Öğretim Üyesi Muhammed Bora Akın 6-)Doktor Öğretim Üyesi Haluk Korucu 7-)Doktor Öğretim Üyesi Zehra Gülten Yalçın 8-)Profesör Dr. Barış Şimşek 9-)Doçent Dr. Zehra Özbaş 10-)11183 11183 11183
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Seçilen konuyla ilgili kitaplar
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Seçilen konuyla ilgili makaleler
|
Dersin Amacı
|
Seçilen bir konuda kaynak araştırması yaparak derlenen bilgileri analiz edip yorumlayabilmesi, tartışabilmesi ve hazırlanan raporu bilimsel kurallar çerçevesinde sunabilmesini sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Seminer için uygun konunun seçimi, seçilen bir konuda çözüme ulaşabilmek için problemi anlamaya çalışmak, seçilen konuyla ilgili kayak taramak, okumak ve problemin çözümüne yönelik araştırma yöntemlerini ve sonuçlarını ortaya koymak, gelişmelerin izlenmesi, çözüm önerilerinin ortaya konulması, raporlama ve rapor sunumu.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama
|
4
|
2
|
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olma
|
-
|
3
|
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlama ve uygulama; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilme
|
3
|
4
|
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenme
|
3
|
5
|
Alanı ile ilgili problemleri tanımlama ve formüle etme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama
|
3
|
6
|
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlama ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirme
|
-
|
7
|
Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözüme ve irdeleme
|
-
|
8
|
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirme, bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alma
|
-
|
9
|
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurma
|
4
|
10
|
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarma
|
5
|
11
|
Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilme ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkında olma
|
-
|
12
|
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme
|
-
|