ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İleri Kimyasal Reaksiyon Mühendisliği KMÜ502 GÜZ-BAHAR 3+0 Fakülte Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-İleri düzeyde kimyasal reaksiyon mühendisliği bilgilerini kavrar.
    2-Katalitik olmayan heterojen sistemlere ait hız ifadelerini geliştirebilir.
    3-İdeal olmayan akışlı reaktörler için kalma zamanı dağılımı fonksiyonlarına ait ifadeleri türetebilir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler154832
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2511515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   174
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,8 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Sıfırıncı, birinci, ikinci ve üçüncü dereceden homojen reaksiyonlar
    2 Homojen paralel reaksiyonlar, homojen katalitik reaksiyonlar, otokatalitik reaksiyonlar
    3 Homojen seri reaksiyonlar, birinci ve ikinci dereceden homojen çift yönlü reaksiyonlar
    4 Polimerleşme kinetiği
    5 Paralel ve seri reaksiyonların tasarımı, piston akışlı ve sürekli geri karıştırmalı reaktörde ürün dağılımının incelenmesi
    6 Reaksiyon mekanizması ve hız sınırlayıcı adımın belirlenmesi, homojen reaksiyon veri analizi ve yöntemleri
    7 Heterojen reaksiyon veri analizi, deneysel gözlemler ile uyumlu bir mekanizmanın belirlenmesi, deneysel verilerden hız ifadesinin tespiti
    8 Ara sınav
    9 İdeal olmayan akış
    10 İdeal olmayan akış reaktörleri
    11 Kalma zamanı dağılımı belirlenmesi
    12 Katalitik reaktörlerin tasarımı
    13 Çok fazlı reaktörlerde tasarım prensipleri
    14 Çok fazlı reaktörlerde tasarım prensipleri
    Ön Koşul Yoktur
    Ders Dili İngilizce
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Ahmet YARTAŞI
    Dersi Verenler

    1-)Profesör Dr. Ahmet Yartaşı

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. O. Levenspiel. 1999. Chemical Reaction Engineering: Wiley. 2. H. S. Fogler. 1998. Elements of Chemical Reaction Engineering. 3. R. W. Missen, c. A. Mims, b. A. Saville. 1999. Introduction to Chemical reaction Engineering and Kinetics Wiley. 4. M. A. Vannice. 2005. Kinetics of Catalytic Reaction: New York: Springer.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı ileri seviyede ideal olan ve ideal olmayan heterojen ve heterojen olmayan reaksiyonları incelemektir.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. 1
    2 Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. 4
    3 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. 2
    4 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. -
    5 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. 3
    6 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. -
    7 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözümler ve irdeler. 3
    8 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. -
    9 İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. -
    10 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. -
    11 Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. -
    12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster