ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İleri Kimya Mühendisliği Termodinamiği KMÜ505 GÜZ-BAHAR 3+0 Fakülte Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-İleri seviyede termodinamik problemleri çözer
    2-Çözelti termodinamiği konularıyla ilgili problemleri çözer
    3-Denge kriterini çok bileşenli, çok fazlı ve reaktif sistemlere uygular
    4-Sistemlerin termodinamik analizini yapar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler10166
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 10133
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   165
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,5 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Genel termodinamik kavramları ve kanunlarını yeniden hatırlayarak tanımlar K 1 bölüm 1-2, K 2. bölüm 1-2
    2 Saf maddenin termodinamik özelliklerini tanımlayarak yorumlar K 1 bölüm 4, K 2 bölüm 3
    3 İç enerji, entalpi ve entropi değişimlerini ilgilendiren örnek problemler çözer K 1 bölüm 5-6, K 2 bölüm 4-5
    4 Tek bileşenli sistemlerde denge olayını tanımlayarak örnek problemleri çözer K 1 bölüm 13 , K2 bölüm 8
    5 Saf maddelerin fugasitesi ile ilgili örnek problemleri çözer K 2 bölüm 6
    6 Karışımların termodinamiği I konularını hatırlayarak örnek problem çözer K 1 bölüm 6- 11-12, K 2 bölüm 7
    7 Karışımların termodinamiği II konularını hatırlayarak örnek problem çözer K 1 bölüm 6-11-12, K 2 bölüm 7
    8 Karışımdaki bileşenlerin fugasitesi bilindiğinde örnek problem çözer K 1 bölüm 6- 11-12, K 2 bölüm 7
    9 Artık özellikler ve aktivitenin tanımlanarak, uygulamadaki hesaplamalar ile problem çözer K 1 bölüm 6, K 2 bölüm 7
    10 Buhar-sıvı dengesi ve örnek problemleri inceleyerek çalışmalara uygular K 1 bölüm 12, K2 bölüm 6
    11 Gazların sıvılarda çözünürlüğünü hesaplar K 1 bölüm 14, K 2 bölüm 8
    12 Sıvı-sıvı dengesini tanımlayarak problemleri hesaplar K 1 bölüm 11, K 2 bölüm 6
    13 Kimyasal reaksiyonlarda denge ve etki eden parametreleri tanımlar K 1 bölüm 13, K 2 bölüm 9
    14 Açık sistemlerin termodinamik analizini tanımlayarak problem çözer K 1 bölüm 13, K 2 bölüm 9
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Zehra Gülten Yalçın
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Zehra Gülten Yalçın

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Smith, J. M., Van Ness, H. C., Abbott, M. M. (2001). Introduction to chemical Engineering Thermodynamics. McGraw-Hill Book Co. K2. Narayan, K.V.( 2017). A Textbook of Chemical Engineering Thermodynamics, PHI Learning Private Limited Delhi-110092.
    Yardımcı Kitap
    Dersin Amacı Dersin amacı öğrencilere araştırma yapmak ve ileri seviyede problemleri çözmek için ileri seviyede kimya mühendisliği termodinamiği konularını vermektir
    Dersin İçeriği Termodinamiğin kanunları, Termodinamik bağıntılar: çok bileşenli sistemler, kısmi molar özellikler, Kimyasal denge, Açık sistemlerin termodinamik analizi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama 3
    2 Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olma 3
    3 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlama ve uygulama; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilme 3
    4 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenme 3
    5 Alanı ile ilgili problemleri tanımlama ve formüle etme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama -
    6 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlama ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirme -
    7 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözüme ve irdeleme -
    8 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirme, bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alma -
    9 İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurma -
    10 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarma -
    11 Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilme ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkında olma -
    12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster