Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Genel termodinamik kavramları ve kanunlarını yeniden hatırlayarak tanımlar
|
K 1 bölüm 1-2, K 2. bölüm 1-2
|
2
|
Saf maddenin termodinamik özelliklerini tanımlayarak yorumlar
|
K 1 bölüm 4, K 2 bölüm 3
|
3
|
İç enerji, entalpi ve entropi değişimlerini ilgilendiren örnek problemler çözer
|
K 1 bölüm 5-6, K 2 bölüm 4-5
|
4
|
Tek bileşenli sistemlerde denge olayını tanımlayarak örnek problemleri çözer
|
K 1 bölüm 13 , K2 bölüm 8
|
5
|
Saf maddelerin fugasitesi ile ilgili örnek problemleri çözer
|
K 2 bölüm 6
|
6
|
Karışımların termodinamiği I konularını hatırlayarak örnek problem çözer
|
K 1 bölüm 6- 11-12, K 2 bölüm 7
|
7
|
Karışımların termodinamiği II konularını hatırlayarak örnek problem çözer
|
K 1 bölüm 6-11-12, K 2 bölüm 7
|
8
|
Karışımdaki bileşenlerin fugasitesi bilindiğinde örnek problem çözer
|
K 1 bölüm 6- 11-12, K 2 bölüm 7
|
9
|
Artık özellikler ve aktivitenin tanımlanarak, uygulamadaki hesaplamalar ile problem çözer
|
K 1 bölüm 6, K 2 bölüm 7
|
10
|
Buhar-sıvı dengesi ve örnek problemleri inceleyerek çalışmalara uygular
|
K 1 bölüm 12, K2 bölüm 6
|
11
|
Gazların sıvılarda çözünürlüğünü hesaplar
|
K 1 bölüm 14, K 2 bölüm 8
|
12
|
Sıvı-sıvı dengesini tanımlayarak problemleri hesaplar
|
K 1 bölüm 11, K 2 bölüm 6
|
13
|
Kimyasal reaksiyonlarda denge ve etki eden parametreleri tanımlar
|
K 1 bölüm 13, K 2 bölüm 9
|
14
|
Açık sistemlerin termodinamik analizini tanımlayarak problem çözer
|
K 1 bölüm 13, K 2 bölüm 9
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Zehra Gülten Yalçın
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Zehra Gülten Yalçın
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Smith, J. M., Van Ness, H. C., Abbott, M. M. (2001). Introduction to chemical Engineering Thermodynamics. McGraw-Hill Book Co.
K2. Narayan, K.V.( 2017). A Textbook of Chemical Engineering Thermodynamics, PHI Learning Private Limited Delhi-110092.
|
Yardımcı Kitap
|
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı öğrencilere araştırma yapmak ve ileri seviyede problemleri çözmek için ileri seviyede kimya mühendisliği termodinamiği konularını vermektir
|
Dersin İçeriği
|
Termodinamiğin kanunları, Termodinamik bağıntılar: çok bileşenli sistemler, kısmi molar özellikler, Kimyasal denge, Açık sistemlerin termodinamik analizi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama
|
3
|
2
|
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olma
|
3
|
3
|
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlama ve uygulama; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilme
|
3
|
4
|
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenme
|
3
|
5
|
Alanı ile ilgili problemleri tanımlama ve formüle etme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama
|
-
|
6
|
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlama ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirme
|
-
|
7
|
Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözüme ve irdeleme
|
-
|
8
|
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirme, bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alma
|
-
|
9
|
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurma
|
-
|
10
|
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarma
|
-
|
11
|
Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilme ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkında olma
|
-
|
12
|
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme
|
-
|