Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş
|
K1(Bölüm 1)
|
2
|
Bor Elementi-I
|
K1(Bölüm 1 ve 2)
|
3
|
Bor Elementi-II
|
K1(Bölüm 1 ve 2)
|
4
|
Bor Cevherleri-I
|
K1(Bölüm 1), K2(Bölüm 12)
|
5
|
Bor Cevherleri-II
|
K1(Bölüm 1), K2(Bölüm 12)
|
6
|
Bor-Oksijen Bileşikleri-I
|
K1(Bölüm 4), K3(Bölüm 2 ve 3)
|
7
|
Bor-Oksijen Bileşikleri-II
|
K1(Bölüm 4), K3(Bölüm 2 ve 3)
|
8
|
Bor-Oksijen Bileşikleri üretimi-I
|
K1(Bölüm 4), K2(Bölüm 12)
|
9
|
Bor-Oksijen Bileşikleri üretimi-II
|
K1(Bölüm 4), K2(Bölüm 12)
|
10
|
Diğer İnorganik Bor Bileşikleri-I
|
K1(Bölüm 4), K2(Bölüm 12)
|
11
|
Diğer İnorganik Bor Bileşikleri-II
|
K1(Bölüm 4), K2(Bölüm 12)
|
12
|
Organik Bor Bileşikleri
|
K1(Bölüm 5)
|
13
|
Bor Bileşiklerinin Kullanım Alanları-I
|
K1(Bölüm 4 ve 5), K2(Bölüm 12)
|
14
|
Bor Bileşiklerinin Kullanım Alanları-II
|
K1(Bölüm 4 ve 5), K2(Bölüm 12)
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Ahmet YARTAŞI
|
Dersi Verenler
|
1-)Profesör Dr. Ahmet Yartaşı
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1-Yünlü, K., (2016), BOR(Bileşikleri, Sentez Yöntemleri, Özellikleri, Uygulamaları), Boren, Ankara.
K2- Biçer, A., Yalçın, H., (2007), İnorganik Kimyasal Teknoloji, İlke Yayınevi.
K3-Kemp, P. H., (1956), The Chemistry of Borates, Part I, Borax Consolidated Ltd., W. S. Cowell Ltd. Butter
Market, London.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1-Sanıgök, Ü.,(1987), Anorganik Endüstriyel Kimya, Güryay Mat. Tic. Ldt. Şti, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Bor cevherlerini ve bileşiklerini tanıma, bor bileşiklerinin elde edilmesi ve bazı temel prosesler hakkında bilgiler vermek.
|
Dersin İçeriği
|
Giriş, Bor Elementi, Bor Cevherleri, Bor-Oksijen Bileşikleri, Bor-Oksijen Bileşikleri üretimi, Diğer İnorganik Bor Bileşikleri, Organik Bor Bileşikleri, Bor Bileşiklerinin Kullanım Alanları.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama
|
2
|
2
|
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olma
|
-
|
3
|
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlama ve uygulama; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilme
|
-
|
4
|
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenme
|
5
|
5
|
Alanı ile ilgili problemleri tanımlama ve formüle etme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama
|
-
|
6
|
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlama ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirme
|
-
|
7
|
Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözüme ve irdeleme
|
-
|
8
|
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirme, bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alma
|
-
|
9
|
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurma
|
-
|
10
|
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarma
|
-
|
11
|
Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilme ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkında olma
|
-
|
12
|
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme
|
-
|