Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Proses kontrole giriş
|
K1-B1
|
2
|
Proseslerin dinamik davranışı
|
K1-B2
|
3
|
Geri beslemeli ve ileri beslemeli kontrol
|
K1-B3
|
4
|
Tek devreli kontrol stratejileri
|
K1-B4
|
5
|
Doğrusal olmayan kontrol sistemleri
|
K1-B5
|
6
|
Çok devreli ve çok değişkenli kontrol
|
K1-B6
|
7
|
Çok devreli ve çok değişkenli kontrol
|
K1-B7
|
8
|
Gerçek zaman optimizasyonu
|
K1-B8
|
9
|
Model öngörmeli kontrol
|
K1-B9
|
10
|
Proses izleme
|
K1-B10
|
11
|
Kesikli proses kontrol
|
K2-B1
|
12
|
Kimya mühendisliğinde çok girdili-çok çıktılı kontrol uygulamaları
|
K2-B2
|
13
|
Kimya mühendisliğinde çok devreli PID kontrol sistemlerinin ayarlanması
|
K2-B3
|
14
|
Kimya Mühendisliğinde çok değişkenli model öngörmeli kontrol uygulamaları
|
K2-B4
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Barış Şimşek
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1) Seborg, D.E., Mellichamp, D.A., Edgar, T.F., Doyle, F.J. (2011). Process Dynamics and Control. (3. Ed.). John-Wiley&Sons, USA.
K2) Bequette, B.W. (2003). Process Dynamics: Modeling, Analysis, and Simulation. Prentice-Hall, USA.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Çok değişkenli kontrol sistemlerinin dinamiğinin öğretilmesi, ileri proses kontrol teknikleri hakkında bilgi verilmesi ve bu tekniklerin çeşitli kimya mühendisliği problemlerine uygulanması
|
Dersin İçeriği
|
Çok değişkenli sistemler için geri beslemeli kontrol sistemleri tasarımı, klasik geri besleme kontrol sistemlerinin gözden geçirilmesi, zor dinamik karakteristiklere sahip sistemlerin kontrolü, doğrusal ve doğrusal olmayan sistemler, kesikli zaman gösteriminde proses tanımlama, IMC ve Model Hali Geri Beslemeli kontrol edici tasarımını içerir
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama
|
3
|
2
|
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olma
|
5
|
3
|
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlama ve uygulama; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilme
|
5
|
4
|
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenme
|
3
|
5
|
Alanı ile ilgili problemleri tanımlama ve formüle etme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama
|
5
|
6
|
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlama ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirme
|
5
|
7
|
Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözüme ve irdeleme
|
5
|
8
|
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirme, bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alma
|
4
|
9
|
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurma
|
4
|
10
|
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarma
|
4
|
11
|
Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilme ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkında olma
|
4
|
12
|
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme
|
5
|