Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Güvenilirlik mühendisliğine giriş
|
|
2
|
Hata modelleri, güvenilirlik fonksiyonu, arıza oranı fonksiyonu ve ortalama hata zamanı
|
|
3
|
Üstel, Gamma, Weibull, Normal ve Lognormal dağılım
|
|
4
|
Kalitatif sistem analizi
|
|
5
|
Hata ağacı analizi, olay ağacı analizi
|
|
6
|
Hata türü ve etkileri analizi
|
|
7
|
Güvenilirlik blok diyagramları
|
|
8
|
Bağımsız bileşenli sistemler
|
|
9
|
Bileşenlerin önemi
|
|
10
|
Bağımlı hatalar, sayma süreci
|
|
11
|
Markov süreci
|
|
12
|
Monte-Carlo simulasyonu
|
|
13
|
Kimya mühendisliğinde Monte-Carlo simülasyonu uygulamaları
|
|
14
|
Kimya mühendisliğinde Monte-Carlo simülasyonu uygulamaları
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Barış şimşek
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1.Rausand, M., Hoyland, A., ?System Reliability Theory: Models, Statistical Methods and Applications?, 2. Ed., Wiley Inter-Science. 2004.
2.O?Connor, P., Kleyner, A., ?Practical Reliability Engineering?, John-Wiley & Sons, 2012.
3.Kapur, K. C., Pecht, M., ?Reliability Engineering?, Wiley Series in System Engineering and Management, NJ, 2014.
4.Bazorvsky, I., ?Reliability Theory and Practice?, Dover Publications, 2004
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Güvenilirlik mühendisliği ve risk analizi teknikleri hakkında bilgi verilmesi ve bu teknikleri çeşitli kimya mühendisliği güvenilirlik problemlerinde uygulanması, kimyasal proseslerde güvenilirlik simülasyonu ve simülasyon optimizasyonu uygulanması
|
Dersin İçeriği
|
Hata modelleri, kullanılabilirlik, güvenilirlik ve arıza oranı fonksiyonları, olasılık dağılım fonksiyonları, risk analiz yöntemleri, blok diyagramları, paralel ve seri bağlı sistemler, Monte-Carlo simülasyonu ve kimya mühendisliğindeki uygulamalarını içerir
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
|
2
|
2
|
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
|
5
|
3
|
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir.
|
3
|
4
|
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
|
3
|
5
|
Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
|
4
|
6
|
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir.
|
3
|
7
|
Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözümler ve irdeler.
|
5
|
8
|
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
|
4
|
9
|
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
4
|
10
|
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
|
4
|
11
|
Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.
|
5
|
12
|
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
|
4
|