Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Barış Şimşek
|
Dersi Verenler
|
1-)Profesör Dr. Barış Şimşek
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1) Baker, K.R. (2011). Optimization Modeling with Spreadsheets. (2. Ed.). John-Wiley&Sons, USA.
K2) Edgar, T. F., Himmelblau, D. M., Laston, L.S. (2001). Optimization of Chemical Process, SE, McGrawHill, USA.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Deney tasarımı tabanlı deneysel modelleme tekniklerinin öğretilmesi, ileri çok yanıtlı doğrusal, doğrusal olmayan, sezgisel optimizasyon teknikleri hakkında bilgi verilmesi ve bu tekniklerin çeşitli kimya mühendisliği problemlerine uygulanması
|
Dersin İçeriği
|
Teorik, deneysel ve yarı deneysel meta-modellerin geliştirilmesi, sınırlamalı ve sınırlamasız optimizasyon kavramları ve teknikleri, doğrusal programlama ve sınırlamalı doğrusal olmayan programlama, tamsayı ve karışık tamsayı programlama, sezgisel algoritmalar ve kimya endüstrisinde optimizasyon uygulamalarını içerir
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama
|
4
|
2
|
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olma
|
5
|
3
|
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlama ve uygulama; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilme
|
4
|
4
|
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenme
|
4
|
5
|
Alanı ile ilgili problemleri tanımlama ve formüle etme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama
|
4
|
6
|
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlama ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirme
|
5
|
7
|
Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözüme ve irdeleme
|
5
|
8
|
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirme, bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alma
|
4
|
9
|
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurma
|
5
|
10
|
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarma
|
4
|
11
|
Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilme ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkında olma
|
3
|
12
|
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme
|
4
|