Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Olasılık ve İstatistik
|
K1-B1
|
2
|
Ürün Özelliklerinin Modellenmesi
|
K1-B2
|
3
|
Deney Tasarımı: Tam Faktöriyel Tasarım
|
K1-B3
|
4
|
Deney Tasarımı: Kesikli Faktöriyel Tasarım ve Taguchi yöntemi
|
K1-B4
|
5
|
Deney Tasarımı: Kesikli Faktöriyel Tasarım ve Cevap yüzey yöntemi
|
K1-B5
|
6
|
Ürün Tasarımı Problemlerinin Formülasyonu
|
K1-B6
|
7
|
Matematiksel Programlama
|
K1-B7
|
8
|
Metasezgisel Yaklaşımlar
|
K1-B8
|
9
|
Molekül ve Karışım Tasarımı
|
K1-B9
|
10
|
Ürün Geliştirme ve İyileştirme
|
K1-B10
|
11
|
Ürün-Proses Entegrasyonu
|
K2-B1
|
12
|
Çok amaçlı Ürün Tasarımı Uygulamaları: Enerji Dönüşüm ve Depolama Sistemleri
|
K2-B2
|
13
|
Çok amaçlı Ürün Tasarımı Uygulamaları: Nanoyapılı Malzemeler
|
K2-B3
|
14
|
Çok amaçlı Ürün Tasarımı Uygulamaları: Polimerler ve Kompozitler
|
K2-B4
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Barış Şimşek
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1) Martin, M., Eden, M.R., Chemmangattuvalappil, N.G.(2017). Tools for Chemical Product Design: From Consumer Products to Biomedicine, Computer Aided Chemical Engineering. (Vol 39), Elsevier.
K2) Seider, W.D., Lewin, D.R., Seader, J. D., Widagdo, S., Gani, R., Ng, K.M. (2016). Product and Process Design Principles: Synthesis, Analysis and Design, John-Wiley&Sons, 4. Ed.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Kimya Mühendisliğinde çok amaçlı ürün tasarımı, geliştirme ve iyileştirme uygulamalarının gerçekleştirilmesi
|
Dersin İçeriği
|
Kimyasal Ürünlerin Tasarımı
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama
|
4
|
2
|
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olma
|
4
|
3
|
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlama ve uygulama; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilme
|
4
|
4
|
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenme
|
3
|
5
|
Alanı ile ilgili problemleri tanımlama ve formüle etme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama
|
4
|
6
|
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlama ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirme
|
-
|
7
|
Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözüme ve irdeleme
|
4
|
8
|
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirme, bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alma
|
4
|
9
|
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurma
|
-
|
10
|
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarma
|
4
|
11
|
Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilme ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkında olma
|
4
|
12
|
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme
|
4
|