Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Nano-yapılı malzemeler
|
K1: Bölüm 1
|
2
|
Nano teknoloji ve nano yapılı malzemeler
|
K1: Bölüm 1
|
3
|
İşlevsel nano yapılı kaplama teknolojileri
|
K1: Bölüm 2
|
4
|
Nano gözenekli malzemeler
|
K1: Bölüm 2
|
5
|
Polimer/Kil nanokompozitleri
|
K1: Bölüm 2
|
6
|
T1 Temizleme ve dekontaminasyon tozu
|
K1: Bölüm 2
|
7
|
Nano sensörler
|
K1: Bölüm 3
|
8
|
Tekstilde nanoteknoloji uygulamaları
|
K1: Bölüm 3
|
9
|
Nano boyutlu kristal mühendisliği-1
|
K1: Bölüm 3
|
10
|
Nano boyutlu kristal mühendisliği-2
|
K1: Bölüm 3
|
11
|
Nano malzeme karakterizasyon, analize yöntem ve teknikleri-1
|
K2
|
12
|
Nano malzeme karakterizasyon, analize yöntem ve teknikleri-2
|
K2
|
13
|
Nano malzeme karakterizasyon, analize yöntem ve teknikleri-3
|
K3
|
14
|
Nano malzeme karakterizasyon, analize yöntem ve teknikleri-4
|
K3
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Semahat DORUK
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Semahat Doruk
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Baykara, B., Günay, V., Musluoğlu, E.( 2010). Nano Teknoloji ve Nano-malzeme Süreçleri, TÜBİTAK MAM Malzeme Enstitüsü, Gebze.
K2: Ateş H., Bahçeci E. (2015). Nano Malzemeler İçin Üretim Yöntemleri. Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 3(2), 483-499.
K3: Gürmen S., Burçak E. Nano Partiküller ve Üretim Yöntemleri-I, TMMOB Metalurji Mühendisleri Odası, 31-38.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Kimya mühendisliği yüksek lisans öğrencilerinin nano boyutta malzeme üretim süreçleri ve bu malzemelerin uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak.
|
Dersin İçeriği
|
Kimya mühendisliği yüksek lisans öğrencilerinin nano boyutta malzeme üretim süreçleri ve bu malzemelerin uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama
|
4
|
2
|
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olma
|
3
|
3
|
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlama ve uygulama; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilme
|
4
|
4
|
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenme
|
3
|
5
|
Alanı ile ilgili problemleri tanımlama ve formüle etme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama
|
4
|
6
|
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlama ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirme
|
4
|
7
|
Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözüme ve irdeleme
|
-
|
8
|
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirme, bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alma
|
-
|
9
|
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurma
|
-
|
10
|
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarma
|
-
|
11
|
Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilme ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkında olma
|
-
|
12
|
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme
|
-
|