ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tohumsuz Vasküler Bitkilerin Biyolojisi BİY510 GÜZ 2+2 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğrenciler, Eğreltilerin Bitkiler Alemindeki yerini ve önemini açıklar.
    2-Öğrenciler, Eğreltilerin gelişmişlik düzeyine göre genel sınıflandırmasını yapar.
    3-Öğrenciler, Eğreltilerin hayat döngüsünü şematize ederek anlatır.
    4-Öğrenciler, bazı yaygın Eğrelti örneklerini arazide cins düzeyinde tanır ve araziden toplayarak herbaryum materyali haline getirir.
    5-Öğrenciler, Eğreltilerin ekolojik ve ekonomik önemini ve kullanım alanlarını özetler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler2021224
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 2014228
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011616
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   194
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,47 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bitki biyolojisine giriş, eğrelti terminolojisi, paleobotanikte eğreltilerin önemi Eğrelti terminolojisi, örnekler üzerinde uygulama çalışmaları, çizimler
    2 Jeolojik zaman cetveli, karasal bitkilerin evrimi, Bitkiler âleminin genel sınıflandırılması Eğrelti terminolojisi, örnekler üzerinde uygulama çalışmaları, mikroskobik fotoğraflama
    3 Eğreltilerin bitkiler alemindeki taksonomik yeri ve evrimsel önemi, eğreltilerin sistematiği Eğrelti terminolojisi, örnekler üzerinde uygulama çalışmaları, makro fotoğraflama
    4 Eğreltilerde gametofit ve sporofitin anatomik, morfolojik ve histolojik yapısı, iletim dokusu Eğreltilerde gametofitin anatomik ve histolojik yapısı, mikroskop çalışması
    5 Eğreltilerde üreme, hayat döngüsü, döl almaşı Eğreltilerde sporofitin anatomik ve histolojik yapısı, iletim dokusu ? mikroskop çalışması
    6 Eğreltilerin araziden toplanması, kurutulması, korunması ve teşhis edilmesi Eğreltilerin araziden toplanması, kurutulması ve korunması
    7 Eğreltilerin ekosistemdeki yeri ekolojik önemi, eğreltilerin ekonomik önemi, kullanım alanları Eğreltilerin teşhis edilmesinde kullanılan floristik kaynaklar, tayin anahtarları
    8 Psilophyta (Çıplak Eğreltiler); sistematiği, üremesi, biyolojisi, yaşam ortamları Psilophyta (Çıplak Eğreltiler) örneklerinin incelenmesi
    9 Lycophyta (Lepidophyta: Kibritotları); sistematiği, üremesi, biyolojisi, yaşam ortamları Lycophyta (Lepidophyta: Kibritotları) örneklerinin incelenmesi
    10 Sphenophyta (Calamophyta: At Kuyrukları); sistematiği, üremesi, biyolojisi, yaşam ortamları Sphenophyta (Calamophyta: At Kuyrukları) örneklerinin incelenmesi
    11 Pterophyta (Gerçek Eğreltiler) sistematiği, üremesi, biyolojisi Sphenophyta (Calamophyta: At Kuyrukları) örneklerinin incelenmesi
    12 Pterophyta (Gerçek Eğreltiler) yaşama ortamları Pterophyta (Gerçek Eğreltiler) örneklerinin incelenmesi
    13 Pteridospermales ordosu ve evrimsel önemi Pterophyta (Gerçek Eğreltiler) örneklerinin incelenmesi
    14 Türkiye Eğreltileri Florasının güncel durumu ve devam eden araştırmalar Floristik ve sistematik içerikli bildiri hazırlama, makale yazma teknikleri ve uygulaması
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Tamer KEÇELİ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Ranker, T.A., Haufler, C.H., 2008. Biyology and Evolution of Ferns and Lycophytes. Cambridge University Press. 2. Kramer, K.U., Gren, P.S., 1990. The Families and Genera of Vascular Plants, Volume I: Pteridophytes and Gymnosperms, Springer-Verlag Berlin and Heidelberg GnbH & Co. K., Germany. 3. Frey, W., Frahm, J.P., 2006. The Liverworts, Mosses and Ferns of Europe, Harley Books, England. 4. Bell, P.R., Hemsley, A.R., 2000. Green Plants: Their Origin and Diversity, Cambridge University Press.
    Yardımcı Kitap Yıldız, B., 2012. Bitki Sistematiği ? İlkin Karasal Bitkilerden Bir Çeneklilere. Palme Yayıncılık, Ankara. 2. Simpson, M. G., 2012 Bitki Sistematiği (Çeviri Editörleri: Z. Aytaç ve B.K. İğci). Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
    Dersin Amacı Tohumsuz damarlı (vasküler) bitkilerin tanımı, genel sınıflandırılması, bitkiler alemindeki yeri ve önemi, içerdiği sistematik grupların anatomik, morfolojik, histolojik, fizyolojik ve ekolojik özelliklerinin karşılaştırmalı olarak anlatımı. Türkiye?den farklı taksonomik gruplara ait eğrelti örneklerinin incelenmesi, Eğreltilerin biyolojisi, evrimsel ve ekolojik yeri ve önemi, yaşama ortamları. Eğreltilerin kullanım alanlarının örneklerle açıklanması. Eğrelti örneklerinin araziden toplanması, korunması, teşhisi ve herbaryumunun uygulamalı öğretimi.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 2
    2 Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 2
    3 Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 2
    4 Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer. 2
    5 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 2
    6 Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır. 1
    7 Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. 2
    8 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar. 1
    9 Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. 1
    10 Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir. 2
    11 Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir. 1
    12 Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler. 2
    13 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır. 3
    14 Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır. 3
    15 Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar. 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster