Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bitki biyolojisine giriş, eğrelti terminolojisi, paleobotanikte eğreltilerin önemi
|
Eğrelti terminolojisi, örnekler üzerinde uygulama çalışmaları, çizimler
|
2
|
Jeolojik zaman cetveli, karasal bitkilerin evrimi, Bitkiler âleminin genel sınıflandırılması
|
Eğrelti terminolojisi, örnekler üzerinde uygulama çalışmaları, mikroskobik fotoğraflama
|
3
|
Eğreltilerin bitkiler alemindeki taksonomik yeri ve evrimsel önemi, eğreltilerin sistematiği
|
Eğrelti terminolojisi, örnekler üzerinde uygulama çalışmaları, makro fotoğraflama
|
4
|
Eğreltilerde gametofit ve sporofitin anatomik, morfolojik ve histolojik yapısı, iletim dokusu
|
Eğreltilerde gametofitin anatomik ve histolojik yapısı, mikroskop çalışması
|
5
|
Eğreltilerde üreme, hayat döngüsü, döl almaşı
|
Eğreltilerde sporofitin anatomik ve histolojik yapısı, iletim dokusu ? mikroskop çalışması
|
6
|
Eğreltilerin araziden toplanması, kurutulması, korunması ve teşhis edilmesi
|
Eğreltilerin araziden toplanması, kurutulması ve korunması
|
7
|
Eğreltilerin ekosistemdeki yeri ekolojik önemi, eğreltilerin ekonomik önemi, kullanım alanları
|
Eğreltilerin teşhis edilmesinde kullanılan floristik kaynaklar, tayin anahtarları
|
8
|
Psilophyta (Çıplak Eğreltiler); sistematiği, üremesi, biyolojisi, yaşam ortamları
|
Psilophyta (Çıplak Eğreltiler) örneklerinin incelenmesi
|
9
|
Lycophyta (Lepidophyta: Kibritotları); sistematiği, üremesi, biyolojisi, yaşam ortamları
|
Lycophyta (Lepidophyta: Kibritotları) örneklerinin incelenmesi
|
10
|
Sphenophyta (Calamophyta: At Kuyrukları); sistematiği, üremesi, biyolojisi, yaşam ortamları
|
Sphenophyta (Calamophyta: At Kuyrukları) örneklerinin incelenmesi
|
11
|
Pterophyta (Gerçek Eğreltiler) sistematiği, üremesi, biyolojisi
|
Sphenophyta (Calamophyta: At Kuyrukları) örneklerinin incelenmesi
|
12
|
Pterophyta (Gerçek Eğreltiler) yaşama ortamları
|
Pterophyta (Gerçek Eğreltiler) örneklerinin incelenmesi
|
13
|
Pteridospermales ordosu ve evrimsel önemi
|
Pterophyta (Gerçek Eğreltiler) örneklerinin incelenmesi
|
14
|
Türkiye Eğreltileri Florasının güncel durumu ve devam eden araştırmalar
|
Floristik ve sistematik içerikli bildiri hazırlama, makale yazma teknikleri ve uygulaması
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Tamer KEÇELİ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Ranker, T.A., Haufler, C.H., 2008. Biyology and Evolution of Ferns and Lycophytes. Cambridge University Press.
2. Kramer, K.U., Gren, P.S., 1990. The Families and Genera of Vascular Plants, Volume I: Pteridophytes and Gymnosperms, Springer-Verlag Berlin and Heidelberg GnbH & Co. K., Germany.
3. Frey, W., Frahm, J.P., 2006. The Liverworts, Mosses and Ferns of Europe, Harley Books, England.
4. Bell, P.R., Hemsley, A.R., 2000. Green Plants: Their Origin and Diversity, Cambridge University Press.
|
Yardımcı Kitap
|
Yıldız, B., 2012. Bitki Sistematiği ? İlkin Karasal Bitkilerden Bir Çeneklilere. Palme Yayıncılık, Ankara.
2. Simpson, M. G., 2012 Bitki Sistematiği (Çeviri Editörleri: Z. Aytaç ve B.K. İğci). Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Tohumsuz damarlı (vasküler) bitkilerin tanımı, genel sınıflandırılması, bitkiler alemindeki yeri ve önemi, içerdiği sistematik grupların anatomik, morfolojik, histolojik, fizyolojik ve ekolojik özelliklerinin karşılaştırmalı olarak anlatımı. Türkiye?den farklı taksonomik gruplara ait eğrelti örneklerinin incelenmesi, Eğreltilerin biyolojisi, evrimsel ve ekolojik yeri ve önemi, yaşama ortamları. Eğreltilerin kullanım alanlarının örneklerle açıklanması. Eğrelti örneklerinin araziden toplanması, korunması, teşhisi ve herbaryumunun uygulamalı öğretimi.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
|
2
|
2
|
Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
|
2
|
3
|
Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
|
2
|
4
|
Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer.
|
2
|
5
|
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
2
|
6
|
Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır.
|
1
|
7
|
Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır.
|
2
|
8
|
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar.
|
1
|
9
|
Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
1
|
10
|
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir.
|
2
|
11
|
Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir.
|
1
|
12
|
Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler.
|
2
|
13
|
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır.
|
3
|
14
|
Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır.
|
3
|
15
|
Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar.
|
1
|