Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bitkilerin isimlendirilmesi: İkili isimlendirme, bilimsel isimlerin öğrenilmesi
|
K1 - 1. Bölüm
|
2
|
Bitkilerin toplanması, presleme ve kurutma
|
K1 - 1. Bölüm
|
3
|
Bitki tayininin amacı
|
K1 - 1. Bölüm
|
4
|
Bitki tayininde kullanılan araçlar
|
K1 - 1. Bölüm
|
5
|
Bitki tayin yöntemleri
|
K1 - 2. Bölüm
|
6
|
Bitki sistematiğinde anahtarların kullanılması
|
K1 - 3. Bölüm
|
7
|
Özet açıklamalı anahtarlar (sinaptik anahtar)
|
K1 - 3. Bölüm
|
8
|
Sistematikte Göndermeli (Branket) anahtar
|
K1 - 3. Bölüm
|
9
|
Çatallı (Dikotom) anahtar
|
K1 - 3. Bölüm
|
10
|
Çok girişli (Multi-access) anahtar
|
K1 - 3. Bölüm
|
11
|
Anahtar kullanımındaki güçlükler ve bazı öneriler
|
K1 - 4. Bölüm
|
12
|
Bitki teşhis uygulamaları
|
K2 - 1-11. Ciltler
|
13
|
Bitki teşhis uygulamaları
|
K2 - 1-11. Ciltler
|
14
|
Bitki teşhis uygulamaları
|
K2 - 1-11. Ciltler
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Melda DÖLARSLAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Seçmen, Ö. ve ark. 2007. Tohumlu Bitkiler Sistematiği, Ege üniv. Fen Fak. Kitaplar Serisi No:116, İzmir.
2. Davis, P.H. 1965-1988. Flora of Turkey and the East Aegean Islands, Vol. 1-10, Edinburgh,
|
Yardımcı Kitap
|
1. Stearn, W. T., 1966. Botanical Latin, London , Edinbugh,
|
Dersin Amacı
|
Ülkemiz florasında bulunan bitkileri tanıyabilme, bitki tayininin önemi, bitki tayininde gerekli materyal ve kaynakların kullanılmasını öğrenmek, çeşitli familyalardan bitkiler üzerinde uygulamalar yapmak.
|
Dersin İçeriği
|
Bitkilerin isimlendirilmesi, Bitkilerin toplanması, presleme ve kurutma, Bitki teşhis yöntemleri ve Bitki sistematiğinde anahtarların kullanılması konularını içermektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
|
1
|
2
|
Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
|
4
|
3
|
Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
|
4
|
4
|
Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer.
|
1
|
5
|
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
1
|
6
|
Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır.
|
1
|
7
|
Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır.
|
4
|
8
|
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar.
|
1
|
9
|
Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
4
|
10
|
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir.
|
4
|
11
|
Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir.
|
1
|
12
|
Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler.
|
3
|
13
|
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır.
|
4
|
14
|
Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır.
|
1
|
15
|
Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar.
|
1
|