ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bitki Taksonomisi Prensipleri BİY516 GÜZ 3+0 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bitkilerin sınıflandırılması ve filogeni konularını kavrar.
    2-Taksonomide kullanılan ilkel ve ileri morfolojik karakterleri tartışır.
    3-Anatomik, palinolojik, embriyolojik, sitolojik ve fitokimyasal karakterleri anlatır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler1012020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 2021020
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2011515
    Proje0000
    Laboratuar 012020
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   165
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,5 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bitkilerin sınıflandırılması ile ilgili ilk sistemler
    2 Flogeni üzerine kurulan sistemler
    3 Sistematik kategoriler
    4 Tipifikasyon
    5 Nomenklatür
    6 Teşhis edilen bitkilerin yayınlanması
    7 Taksonomik revizyon
    8 Floristik sunuş
    9 Taksonomide kullanılan karakterler
    10 İlkel ve ileri karakterler
    11 Morfolojik ve anatomik karakterler
    12 Palinolojik veembriyolojik karakterler
    13 Sitolojik ve fitokimyasal karakterler
    14 Genel değerlendirme
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Melda DÖLARSLAN
    Dersi Verenler

    1-)10033 10033 10033

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Gledhill, D., 1985: The names of plants, Cambridge University Press, Cambridge. 2. Jones, S.B. And Luchsinger, A.E., 1987: Plant Systematics. McGraw-Hill Book Company, New York. 1. Seçmen, Ö. ve ark., 2007. Tohumlu Bitkiler Sistematiği, Ege üniv. Fen Fak. Kitaplar Serisi No:116, İzmir. 2. Radford, A.E., Dıckinson, W.C., Massey, J.R. and Bell, C.R.,1974.Vascular Plant Systematics, New York,
    Yardımcı Kitap 1. Akman ve ark., 2009. Kapalı tohumlular , Palme yayıncılık, Ankara 2. Davis, P.H., Heywood, V.H., 1963. Principles of Angiosperm taxonomy, Edinburgh ,London,
    Dersin Amacı Bitki taksonomisi yeryüzünde yetişen bitki çeşitlerini, bunların adlandırılmasını, farlılık ve benzerliklerini, yeryüzünde yayılışlarını ve kısa habitat özelliklerinin verilmesi ve bu özellikler ile bitkileri tanımlamak.
    Dersin İçeriği Bitkilerin sınıflandırılması ile ilgili ilk sistemler. Flogeni üzerine kurulan sistemler. Sistematik kategoriler. Tipifikasyon. Nomenklatür. Teşhis edilen bitkilerin yayınlanması. Taksonomik revizyon. Floristik sunuş. Taksonomide kullanılan karakterler. İlkel ve ileri karakterler. Morfolojik ve anatomik karakterler. Palinolojik ve embriyolojik karakterler. Sitolojik ve fitokimyasal karakterler. Genel değerlendirme.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 1
    2 Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 4
    3 Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 4
    4 Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer. 1
    5 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 1
    6 Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır. 1
    7 Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. 4
    8 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar. 1
    9 Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. 3
    10 Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir. 4
    11 Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir. 1
    12 Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler. 3
    13 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır. 4
    14 Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır. 1
    15 Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar. 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster