Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Mikroorganizmalarda sınıflandırma
|
K1,K2,K3
|
2
|
Mikroorganizmalarda büyüme ve gelişme
|
K1,K2,K3
|
3
|
Mikroorganizmaların çoğalma ve dağılışlarını etkileyen faktörler
|
K1,K2,K3
|
4
|
Faydalı Mikroorganizmalar ve döngüler
|
K3
|
5
|
Farklı mikrobiyal habitatlar: Toprak ve rizosfer mikrobiyolojisi
|
K1,K2,K3
|
6
|
Mikrobiyal habitatlar: Filosfer mikrobiyolojisi
|
K1,K2,K3
|
7
|
Farklı mikrobiyal habitatlar: Su ve hava mikrobiyolojisi
|
K1,K2,K3
|
8
|
Su ve halk sağlığı mikrobiyolojisi
|
K1,K2,K3
|
9
|
Yüzey alanlar ve kirlilik (polusyon) mikrobiyolojisi
|
K1,K2,K3
|
10
|
Mikroorganizmalar ve çevre ilişkileri
|
K1,K2,K3
|
11
|
Mikrobiyal risk değerlendirmesi
|
K4
|
12
|
Aşırı ortamlarda yaşam ve mikrobiyoloji
|
K4
|
13
|
Biyodegradasyon
|
K4
|
14
|
Biyotransformasyon
|
K4
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Seçil Akıllı Şimşek
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi İlker Şimşek
|
Ders Yardımcıları
|
İlker Şimşek
|
Kaynaklar
|
K1: Haktanır, K. Ve Arcak, S. Toprak Biyolojisi (Toprak Ekosistemine Giriş). 1997. Yayın No: 1486. Ders Kitabı: 447. Ankara Ü. Zıraat Fak. Basımevi, Ankara.
K2: Öner, M. 1997. Mikrobiyal Ekoloji. Ege Ü. Fen Fakültesi Kitaplar Serisi No: 100. Ege Ü. Basımevi, Bornova, İzmir.
K3: Samsunlu, A. Genel Mikrobiyoloji ve Çevre Mühndisliği Mikrobiyolojisi. 2017 Birsen Yayınevi, İstanbul.
K4: Yates, V. M., Nakatsu, C.H., Miller, R. V., Pillai, S.D. Manual of Environmental Microbiology (Fourth Edition) 2016 ASM Press, Washington DC.
|
Yardımcı Kitap
|
Öner, M. 1998. Mikoloji I ve II. Ege Ü. Fen Fakültesi Kitaplar Serisi No: 39. Ege Ü. Basımevi, Bornova, İzmir.
Anonim (Ekolojik Tarım Organizasyonu, ETO), 1999. Ekolojik Tarım. Emre Basımevi, İzmir.
İlgili başlıklarda internetde bulunan kaynaklar
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı öğrencilere mikroorganizmaların doğada bulunuşları ve fonksiyonlarını anlamalarını; aralarındaki ve mikroorganizma ve diğer canlılar ve insanla olan ilişkilerini kavramalarını; mikroorganizmaların çevre kirliliği çalışmalarındaki rollerini anlamalarını sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
|
3
|
2
|
Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
|
4
|
3
|
Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
|
4
|
4
|
Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer.
|
3
|
5
|
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
3
|
6
|
Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır.
|
4
|
7
|
Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır.
|
4
|
8
|
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar.
|
4
|
9
|
Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
3
|
10
|
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir.
|
2
|
11
|
Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir.
|
3
|
12
|
Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler.
|
3
|
13
|
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır.
|
3
|
14
|
Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır.
|
3
|
15
|
Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar.
|
3
|