Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Vermikültür tanımı, tarihsel gelişimi ve faaliyet alanları
|
Vermikompost ve aerobik kompost çalışmaları için ön hazırlık
|
2
|
Toprak solucanı biyolojisi, (hayat döngüsü, fizyolojisi, üremesi vb.)
|
Kıyaslamalı vermikompost ve aerobik kompost çalışmalarının kurulması
|
3
|
Vermikültür faaliyetlerinde solucanların yaşamsal ihtiyaçları (Sıcaklık, nem, oksijen miktarı, C/N oranı, organik madde yapısı vb).
|
Kıyaslamalı vermikompost ve aerobik kompost çalışmalarının takibi
|
4
|
Başarılı vermikültür üretimi için dikkat edilmesi gereken önemli parametreler
|
Kıyaslamalı vermikompost ve aerobik kompost çalışmalarının takibi
|
5
|
Vermiteknoloji metodları (Küçük, orta ve büyük ölçekli vermikültür üretim yöntemleri, kullanılan teknolojiler)
|
Farklı organik maddelerden vermikompost ve aerobik kompost üretimi
|
6
|
Vermikültür ürünlerinin özellikleri (vermikompost ve vermikest çayı)
|
Farklı organik maddelerden vermikompost ve aerobik kompost üretimi
|
7
|
Aerobik ve Vermikompst ürünlerinin olgunluk kriterleri
|
Farklı organik maddelerden vermikompost ve aerobik kompost üretimi
|
8
|
Vermikültür ürünlerinin kullanım alanları (Organik gübre, toprak katkı maddesi, biyolojik pestisit vb.)
|
Farklı organik maddelerden vermikompost ve aerobik kompost üretimi
|
9
|
Vermikültür ürünlerinin toprak katkı maddesi olarak kullanımı
|
Farklı organik maddelerden vermikompost ve aerobik kompost üretimi
|
10
|
Katı vermikültür ürünlerinin bitki hastalıklarına karşı bio-control ajanı olarak kullanımı
|
Farklı organik maddelerden vermikompost ve aerobik kompost üretimi
|
11
|
Katı vermikültür ürünlerinin bitki zararlılarına karşı bio-control ajanı olarak kullanımı
|
Aerobik ve vermikompost ürünlerinin olgunluk kriterleri
|
12
|
Sıvı vermikültür ürünlerinin bitki hastalıklarına karşı bio-control ajanı olarak kullanı
|
Aerobik ve vermikompost ürünlerinin olgunluk kriterleri
|
13
|
Sıvı vermikültür ürünlerinin bitki zararlılarına karşı bio-control ajanı olarak kullanımı
|
Kompost ve vermikompost çayı üretimi
|
14
|
Vermikültür çslışmalarında yaşanılan sıkıntılar
|
Kompost ve vermikompost çayı üretimi
|
Ön Koşul
|
yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
-
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Rynk, R., 1992: Sample calculation. In: R. Rynk (ed.): On-Farm Composting Handbook. Natural Resource, Agriculture and Engineering Service Cooperative Extention (NRAES-54). Riley- Robb Hall, Ithaca, NY, USA.
2. Edwards CA, Neuhauser EF,1988. Earthworms in waste and environmental management. SPB 818. Academic Publishing, The Hague
3. Edwards and Bohlen,1996. Biology and ecologyof earthworms. Third Edition, Chapman and Hall, London UK.
4. Chaoui HI, 2003. Overview of earthworm casts and a comparison with compost. Online at 2010: 793 http: // www. halachaoui.net /literatüre _review _on_ earthworms. Html
|
Yardımcı Kitap
|
1. Scheurell, S., W. Mahaffee, 2002: Compost tea: Principles and prospects for plant disease control. Compost Sci. Utiliz. 10, 313-338.
2. Hoitink, H.A.J., A.G. Stone, D.Y. Han, 1997: Suppression of plant diseases by composts. Hortscience 32, 184-187.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı öğrencilere, vermikültür yöntemlerinin tarımdaki yeri ve önemini kavratmak, öğrencilerin vermikompost/ aerobik kompost üretimi yapabilir ve vermikompost/aerobik kompost ürünlerini, bitkisel üretimde organik gübre ve kontrol ajanı olarak kullanabilir seviyeye ulaştırmaktır
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
|
4
|
2
|
Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
|
4
|
3
|
Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
|
3
|
4
|
Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer.
|
4
|
5
|
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
4
|
6
|
Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır.
|
3
|
7
|
Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır.
|
3
|
8
|
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar.
|
5
|
9
|
Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
2
|
10
|
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir.
|
3
|
11
|
Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir.
|
3
|
12
|
Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler.
|
3
|
13
|
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır.
|
4
|
14
|
Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır.
|
2
|
15
|
Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar.
|
2
|