Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dış yapılar, Vücut örtüsü , Kutikuladaki kanallar
|
|
2
|
Dış iskelet ve yapısı, baş, thorax , abdomen, bacaklar ve kanatların yapıları
|
|
3
|
İç organların yapısı ve işleyişi
|
|
4
|
Böceklerde Kas yapısı, kan ve kan hücreleri ve dolaşım sistemi
|
|
5
|
Sindirim sistemi
|
|
6
|
Sinir sistemi , Duygu organları , Mekaniksel duygu organları
|
|
7
|
Endocrine sistemi, Feromonlar
|
|
8
|
Böceklerin Hareket ve aktiviteleri, Yaşam ortamları, Karasal yaşam ortamları ve aktiviteleri
|
|
9
|
Böceklerde üreme sistemi
|
|
10
|
Böceklerde beslenme davranışları
|
|
11
|
Böcek seslerinin karakterleri
|
|
12
|
Böcek yumurtaları , Embriyonik gelişme
|
|
13
|
Polyembriyoni, Postembriyonik gelişme
|
|
14
|
Başkalaşım ve larva tipleri
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Ömer Cem KARAKOÇ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Güçlü, Ş. 1999. Bitki Morfolojisi ve Fizyolojisi, Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, No:215, Erzurum.
Demirsoy, A. 1990, Yaşamın Temel Kuralları ?Entomoloji? Cilt II, Kısım II. Meteksan A.Ş., Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı, böceklerin sınıflandırılması, morfolojik yapıları ve özellikleri, böceklerin vücut kısımları, sistemler ve çalışma şekillerinin incelenmesidir.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
|
-
|
2
|
Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
|
-
|
3
|
Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
|
-
|
4
|
Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer.
|
-
|
5
|
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
-
|
6
|
Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır.
|
-
|
7
|
Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır.
|
-
|
8
|
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar.
|
-
|
9
|
Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
-
|
10
|
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir.
|
-
|
11
|
Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir.
|
-
|
12
|
Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler.
|
-
|
13
|
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır.
|
-
|
14
|
Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır.
|
-
|
15
|
Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar.
|
-
|