ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Böcek Morfolojisi ve Fizyolojisi BİY563 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Böceklerin yapısal özelliklerini kavrayabilir.
    2-Böcekleri genel olarak morfolojik karakterlerine bakarak sınıflandırabilir.
    3-Böceklerdeki sistemlerin zararlı mücadelesi ile ilişkisini kurabilir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler1511212
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 1511212
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2011616
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   178
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,93 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dış yapılar, Vücut örtüsü , Kutikuladaki kanallar
    2 Dış iskelet ve yapısı, baş, thorax , abdomen, bacaklar ve kanatların yapıları
    3 İç organların yapısı ve işleyişi
    4 Böceklerde Kas yapısı, kan ve kan hücreleri ve dolaşım sistemi
    5 Sindirim sistemi
    6 Sinir sistemi , Duygu organları , Mekaniksel duygu organları
    7 Endocrine sistemi, Feromonlar
    8 Böceklerin Hareket ve aktiviteleri, Yaşam ortamları, Karasal yaşam ortamları ve aktiviteleri
    9 Böceklerde üreme sistemi
    10 Böceklerde beslenme davranışları
    11 Böcek seslerinin karakterleri
    12 Böcek yumurtaları , Embriyonik gelişme
    13 Polyembriyoni, Postembriyonik gelişme
    14 Başkalaşım ve larva tipleri
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Ömer Cem KARAKOÇ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Güçlü, Ş. 1999. Bitki Morfolojisi ve Fizyolojisi, Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, No:215, Erzurum. Demirsoy, A. 1990, Yaşamın Temel Kuralları ?Entomoloji? Cilt II, Kısım II. Meteksan A.Ş., Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Dersin amacı, böceklerin sınıflandırılması, morfolojik yapıları ve özellikleri, böceklerin vücut kısımları, sistemler ve çalışma şekillerinin incelenmesidir.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. -
    2 Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. -
    3 Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. -
    4 Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer. -
    5 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. -
    6 Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır. -
    7 Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. -
    8 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar. -
    9 Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. -
    10 Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir. -
    11 Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir. -
    12 Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler. -
    13 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır. -
    14 Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır. -
    15 Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster