Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş, İklim Sistemi ve Dengeler
|
K1: Bölüm B
|
2
|
İklim Modellerinin Tarihsel Gelişimi
|
K1 : Bölüm H
|
3
|
Ani İklim Değişiklikleri
|
K1 : Bölüm A
|
4
|
Küresel Isınma
|
K1 : Bölüm G
|
5
|
Tehlikeli Antropojenik Etkiler
|
K1 : Bölüm H
|
6
|
İklim Değişikliği ve Afetler
|
K1 : Bölüm N
|
7
|
İklim Değişikliği ve Gıda Güvenliği
|
K1 : Bölüm F
|
8
|
İklim Değişikliği ve Hava Kirliliği
|
K1 : Bölüm A
|
9
|
İklim Değişikliği ve Tarım
|
K1 : Bölüm A
|
10
|
İklim Değişikliği ve Ulusal Sağlık
|
K1 : Bölüm H
|
11
|
Çevresel Bozulma
|
K1 : Bölüm D
|
12
|
İklim Değişikliğinin Sosyo-Ekonomik Etkileri
|
K1 : Bölüm S
|
13
|
Sıcaklık ve Yağış Değişimleri
|
K1 : Bölüm R
|
14
|
Uyum ve Sürdürülebilirlik
|
K1 : Bölüm A
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
|
3
|
2
|
Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
|
3
|
3
|
Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
|
2
|
4
|
Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer.
|
3
|
5
|
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
1
|
6
|
Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır.
|
1
|
7
|
Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır.
|
1
|
8
|
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar.
|
4
|
9
|
Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
1
|
10
|
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir.
|
1
|
11
|
Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir.
|
1
|
12
|
Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler.
|
2
|
13
|
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır.
|
3
|
14
|
Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır.
|
1
|
15
|
Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar.
|
3
|