ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Su Kirliliği ve Etkileri BİY572 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Su kirliliğini tanımlar.
    2-Su kirliliğine neden olan faktörleri gruplandırır.
    3-Su kirliliğine neden olan faktörleri açıklar.
    4-Su kirliliğinin neden olduğu etkileri tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler4013232
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   180
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Su Kaynakları Hakkında Genel Bilgi K1: Bölüm 1
    2 Su Kirliliği ve Kirleticilerin Sınıflandırılması K1: Bölüm 1
    3 Tatlı Su Kontaminasyonu: Sucul Biyota`nın Bulaşma Kaynakları ve Tehlikeleri K1: Bölüm 3
    4 Kanalizasyon K1: Bölüm 3.2.1.
    5 Tarımsal Atıklar K1: Bölüm 3.2.2.
    6 Nükleer ve Termal Kirlilik K1: Bölüm 3.2.4.
    7 Pestisitler ve Diğer Kalıcı Kirleticiler K1: Bölüm 3.2.5.
    8 Endüstriyel Atıklar K1: Bölüm 3.2.6.
    9 Maden Endüstrisi K1: Bölüm 3.2.7.
    10 Nüfus Artışı ve Kentleşme K1: Bölüm 3.2.8.
    11 Kirliliğin Su Fiziko-Kimyasal Özellikleri Üzerine Etkisi K1: Bölüm 3.3.
    12 Kirliliğin Tatlısu Ekosistemlerinin Kalitesine Etkisi K1: Bölüm 4
    13 Tatlı Su Ekosistemlerinin Restorasyonunda Biyotollerin Rolü K1: Bölüm 5
    14 Yönetim Politikaları K1: Bölüm 6
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof Dr. Seçil AKILLI ŞİMŞEK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Dr. Öğr. Üyesi Özgür KUZUKIRAN
    Kaynaklar K1: Qadri, H., Bhat, R. A., Mehmood, M. A., & Dar, G. H. (2019). Fresh Water Pollution Dynamics and Remediation. Springer.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Su kirliliğinin ne olduğu, hangi faktörlerin buna neden olduğu ve su kirliliğinin etkilerini öğretmektir.
    Dersin İçeriği Su kaynakları hakkında genel bilgi Su kirliliği ve kirleticilerin sınıflandırılması Tatlı Su Kontaminasyonu: Sucul Biyota`nın Kaynakları ve Tehlikeleri kanalizasyon Tarımsal Atıklar Nükleer ve Termal Kirlilik Pestisitler ve diğer kalıcı kirleticiler Endüstriyel atık Maden endüstrisi Nüfus Artışı ve Kentleşme Kirliliğin Su Fiziko-Kimyasal Özellikleri Üzerine Etkisi Kirliliğin Tatlısu Ekosistemlerinin Kalitesine Etkisi Tatlı Su Ekosistemlerinin Restorasyonunda Biyotollerin Rolü Yönetim Politikaları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 3
    2 Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 3
    3 Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 3
    4 Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer. 3
    5 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 1
    6 Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır. 3
    7 Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. 3
    8 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar. 3
    9 Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. 1
    10 Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir. 1
    11 Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir. 3
    12 Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler. 3
    13 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır. 3
    14 Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır. 1
    15 Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster