Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Elektron mikroskobunun tarihçesi ve tanımı
|
|
2
|
Scanningelektron mikroskobu(SEM) ve preparasyon teknikleri-I
|
|
3
|
Scanningelektron mikroskobu(SEM) ve preparasyon teknikleri-II
|
|
4
|
AtomicForce ve Scanning Tunneling mikroskopi metodları
|
|
5
|
Transmission elektron mikroskobu(TEM)-I
|
|
6
|
Transmission elektron mikroskobu(TEM)-II
|
|
7
|
TEM için preparasyon teknikleri-I
|
|
8
|
TEM için preparasyon teknikleri-II
|
|
9
|
Elektron mikroskobunda otoradyografi teknikleri
|
|
10
|
Elektron mikroskobunda immunositolokalizasyon-I
|
|
11
|
Elektron mikroskobunda immunositolokalizasyon-II
|
|
12
|
Mikroanaliz
|
|
13
|
Bazı organeller için özel preparasyonlar
|
|
14
|
Elektron mikroskobunun kullanıldığı diğer alanlar
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi İlkay Çorak Öcal
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Dashek W.V. 2000. Methods in plants electron microscopy and cytochemistry Humana Press, New Jersey, USA. Goldstein J., Newbury D. E., Joy D. C., Lyman C. E., Echlin P., Lifshin E., Sawyer L.C. 2003. Scanning Electron Microscopy and X-ray Microanalysis, Springer
|
Yardımcı Kitap
|
Kuo J. 2007. Electron Microscopy: Methods and Protocols (Methods in Molecular Biology) Humana Pres, USA
|
Dersin Amacı
|
Biyolojik Bilimlerde temel bir çalışma konusu olan ultrastrüktürel çalışmalar bitki ve hayvan dokularının ince yapısını araştırmak için yapılan önemli çalışmalardır. Bu çalışmalarda kullanılan başlıca araç olan Elektron mikroskobunun son yıllarda görülen gelişmelerle birlikte geniş bir tanıtımı yapıldıktan sonra Scanning (Taramalı) elektron mikroskobu(SEM) preparasyon teknikleri ve Transmission (Geçirmeli) elektron mikroskobu preparasyon teknikleri örnek protokoller üzerinden incelemek. Otoradyografi teknikleri, immunositolokalizasyon, mikroanaliz nasıl uygulandığını öğrenilmesi Preparasyonlarında dikkat edilmesi gereken noktaların neler olduğunu öğrenmek Bu konuda yapılan ki çalışmaları inceleyip, örneklenerek öğretmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Temel bilim çalışmalarında ultrasütürktürel yapı araştırmalarında önemli bir araç olan elektron mikroskobu ile yapılan çalışmalar için temel konuları vermek amaçlanmıştır. Elektron mikroskop tipleri, çalışma prensipleri, ince yapı araştırmalarında kullanılan preparasyon teknikleri, örnek protokoller ve son yıllarda gelişen teknikler .
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
|
4
|
2
|
Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
|
4
|
3
|
Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
|
4
|
4
|
Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer.
|
4
|
5
|
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
3
|
6
|
Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır.
|
3
|
7
|
Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır.
|
3
|
8
|
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar.
|
4
|
9
|
Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
3
|
10
|
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir.
|
3
|
11
|
Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir.
|
4
|
12
|
Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler.
|
4
|
13
|
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır.
|
3
|
14
|
Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır.
|
4
|
15
|
Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar.
|
4
|