Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kritik olay tanımı
|
|
2
|
Krtik olayların klasik ve modern çağı
|
|
3
|
Kritik olayların temel sonuçları
|
|
4
|
Akışkan ve manyetik sistemler için yararlı termodinamik bağıntılar.
|
|
5
|
Akışkan ve manyetik sistemler için yararlı termodinamik bağıntılar.
|
|
6
|
Akışkan ve manyetik sistemler için yararlı termodinamik bağıntılar.
|
|
7
|
Kritik nokta üstelleri
|
|
8
|
Kritik nokta üstelleri
|
|
9
|
Üstel eşitsizlikleri
|
|
10
|
Sıvı-gaz dönüşümlerinin Van-der Waals teorisi
|
|
11
|
Sıvı-gaz dönüşümlerinin Van-der Waals teorisi
|
|
12
|
Manyetik faz dönüşümlerinin ortalama-alan teorisi
|
|
13
|
Manyetik faz dönüşümlerinin ortalama-alan teorisi
|
|
14
|
Akışkan ve manyetik faz dönüşüm modelleri
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Ali YİĞİT
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Fizik Anabilim Dalı Araştırma Görevlileri
|
Kaynaklar
|
1. Stanley, H. E., 1971. Introduction to Phase Transitions and Crtical Phenomena. Oxford Science Publications, London.
|
Yardımcı Kitap
|
1. Giteeerman, M., Halpern, V. 2004. Phase Transitions. World Scientific Publishing, New York.
|
Dersin Amacı
|
Çeşitli fiziksel sistemlerde meydana gelen faz dönüşümlerini açıklamak ve kritik olaylar hakkında bilgi vermek.
|
Dersin İçeriği
|
Akışkan ve manyetik sistemlerin faz diyagramlarını yorumlayabilme, Akışkan ve manyetik faz dönüşümleri arasındaki benzeşimleri kavrayabilme, Kritik olayları yorumlayabilme.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Lisans bilgilerini lisansüstü aşamasında verimli bir biçimde kullanabilme.
|
5
|
2
|
Çalışma alanı ile ilgili literatür taraması yapabilme.
|
3
|
3
|
Literatürde yer alan kaynakları okuma, anlama ve yorumlama yeterliliğine sahip olma.
|
3
|
4
|
Fizik bilgisini, alanıyla ilgili çalışmalarda karşılaşacağı problemlere uygulayabilme.
|
5
|
5
|
Çalışma alanı ile ilgili deneysel sistemleri kullanabilme ve gerektiğinde tasarlayabilme.
|
2
|
6
|
Disiplin içi ve disiplinler arası çalışma yapabilme.
|
5
|
7
|
Çalışma alanı ile ilgili bilgisayar programlarını kullanabilme ve gerektiğinde program yazılımı yapabilme.
|
3
|
8
|
Çalışmasıyla ilgili makale yazabilme ve bilimsel toplantılarda sunabilme.
|
3
|
9
|
Uluslararası bilim insanları ile iletişim kurarak fikir alış-verişi yapabilecek düzeyde yabancı dil bilme.
|
4
|
10
|
Mesleki ve bilimsel etik bilincine sahip olma.
|
4
|
11
|
Bireysel çalışma yeteneğine sahip olma, gerektiğinde inisiyatif alabilme.
|
5
|