Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Katılaştırmada ısı akışı
|
|
2
|
İzole kalıplarda döküm yöntemleri
|
|
3
|
Alaşımların katılaştırılması
|
|
4
|
Tek fazlı alaşımların düzlemsel cephede katılaştırılması
|
|
5
|
Katı içinde yayılma
|
|
6
|
Tek kristallerin kusurlu büyütülmesi
|
|
7
|
Hücresel katılaştırma
|
|
8
|
Hücresel katılaştırmada Çözünen dağılımı
|
|
9
|
Katı içinde yayılma
|
|
10
|
Çok fazlı alaşımların düzlemsel cephede katılaştırılması
|
|
11
|
Arayüzey kararlılığı
|
|
12
|
Döküm ve ingotların katılaştırılması
|
|
13
|
Dentrit kollar arası mesafe
|
|
14
|
Altsoğumuş eriyiklerin katılaştırılması
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Ali Yiğit
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Fizik Anabilim Dalı Araştırma Görevlileri
|
Kaynaklar
|
Flemings, C. M. 1976. Döküm ve Katılaştırma Tekniği, İ.T.Ü. Matbaası, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Kristal büyütme, Döküm ve ingot döküm tekniklerini kavratmak. Tek fazlı alaşımların düzlemsel cephede katılaşmasını ve Hücresel katılaştırma tekniklerini kavramak.
|
Dersin İçeriği
|
Katılaştırmada ısı akışı açıklayabilme, Önemli döküm tekniklerini öğrenme, Katılaştırmada kristal büyütme tekniklerini ifade edebilme, Tek fazlı alaşımların düzlemsel cephede katılaşmasını ifade edebilme, Hücresel katılaştırma tekniklerini öğrenme.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Lisans bilgilerini lisansüstü aşamasında verimli bir biçimde kullanabilme.
|
5
|
2
|
Çalışma alanı ile ilgili literatür taraması yapabilme.
|
5
|
3
|
Literatürde yer alan kaynakları okuma, anlama ve yorumlama yeterliliğine sahip olma.
|
4
|
4
|
Fizik bilgisini, alanıyla ilgili çalışmalarda karşılaşacağı problemlere uygulayabilme.
|
5
|
5
|
Çalışma alanı ile ilgili deneysel sistemleri kullanabilme ve gerektiğinde tasarlayabilme.
|
4
|
6
|
Disiplin içi ve disiplinler arası çalışma yapabilme.
|
5
|
7
|
Çalışma alanı ile ilgili bilgisayar programlarını kullanabilme ve gerektiğinde program yazılımı yapabilme.
|
4
|
8
|
Çalışmasıyla ilgili makale yazabilme ve bilimsel toplantılarda sunabilme.
|
5
|
9
|
Uluslararası bilim insanları ile iletişim kurarak fikir alış-verişi yapabilecek düzeyde yabancı dil bilme.
|
5
|
10
|
Mesleki ve bilimsel etik bilincine sahip olma.
|
5
|
11
|
Bireysel çalışma yeteneğine sahip olma, gerektiğinde inisiyatif alabilme.
|
4
|