ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Katıların Optik Özellikleri FİZ530 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Optiksel süreçlerin sınıflandırılması yapabilir.
    2-Lazerler, Eksitonlar, lüminesans, madde içi fotoiletkenlik, katkıların (safsızlık) fotoiletkenliği kavramlarını ifade edebilir.
    3-X-ışınları, Kızılötesi ışınlar ve kızılötesi görüntüleme konularını ifade edebilir.
    4-Polarizasyon (kutuplanma), Kutuplanmanın çeşitleri, Kutuplanma katsayılarının ac elektrik alanın frekansına göre değişimini ifade edebilir.
    5-Nonlineer optik, birifrenge (çift kırılma), kompleks kırılma indisi, Pokel etkisi, Kerr etkisi, Rayleigh, stokes ve Anti stokes saçılmaları konularını açıklayabilir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler1011515
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3013030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   169
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,63 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Işığın yapısı, kutuplanma, girişim, kırınım
    2 Işık Madde etkileşimi
    3 x- ışınlarının oluşumu, sürekli ve karakteristik spektrumlar
    4 x-ışınlarının madde ile etkileşimi
    5 Kızılötesi ışınlar, Kızılötesi görüntüleme, Kızılötesi görüntülemenin sivil ve askeri sistemlerde uygulamaları
    6 Luminesans, fotoluminesans, katodoluminesans, elektroluminesans
    7 Çiftkırılma, optik aktiflik, elektro-optik etki, Pockel etkisi, Kerr etkisi, akusto-optik etki, lineer olmayan optik
    8 Ara Sınav
    9 Fotoiletkenlik, bantlar arası geçişler, soğurma spektrumları.
    10 Lazerler ve lazer uygulamaları
    11 Dielektrikler
    12 Polarizasyon ve polarizasyon çeşitleri
    13 Polarizayon katsayısının frekansa göre değişimi ve bu değişime göre maddelerin sınıflandırılması
    14 Eksitonlar ve eksitonların maddenin soğurma spektrumuna etkileri
    15 Rayleigh, stokes ve Anti stokes saçılmaları
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Koordinatör Doç. Dr. Sebahaddin ALPTEKİN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Fizik Bölümü Araştırma Görevlileri
    Kaynaklar 1. Marder, M. P. 2000. Condensed Matter Physics, John Wiley and Sons, New Jersey.
    Yardımcı Kitap 1. Kittel, J. 2005. Introduction to solid state physics, John Wiley and Sons, USA.
    Dersin Amacı Işığın madde ile etkileşmesi, Yansıma, kırılma, soğrulma ve kutuplanma konularını kavratmak.
    Dersin İçeriği Optiksel süreçlerin sınıflandırılması yapabilme, Lazerler, Eksitonlar, lüminesans, madde içi fotoiletkenlik, katkıların (safsızlık) fotoiletkenliği kavramlarını ifade edebilme, X-ışınları, Kızılötesi ışınlar ve kızılötesi görüntüleme konularını ifade edebilme, Polarizasyon (kutuplanma), Kutuplanmanın çeşitleri, Kutuplanma katsayılarının ac elektrik alanın frekansına göre değişimini ifade edebilme, Nonlineer optik, birifrenge (çift kırılma), kompleks kırılma indisi, Pokel etkisi, Kerr etkisi, Rayleigh, stokes ve Anti stokes saçılmaları konularını açıklayabilme.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Lisans bilgilerini lisansüstü aşamasında verimli bir biçimde kullanabilme. 4
    2 Çalışma alanı ile ilgili literatür taraması yapabilme. 4
    3 Literatürde yer alan kaynakları okuma, anlama ve yorumlama yeterliliğine sahip olma. 3
    4 Fizik bilgisini, alanıyla ilgili çalışmalarda karşılaşacağı problemlere uygulayabilme. 4
    5 Çalışma alanı ile ilgili deneysel sistemleri kullanabilme ve gerektiğinde tasarlayabilme. 3
    6 Disiplin içi ve disiplinler arası çalışma yapabilme. 4
    7 Çalışma alanı ile ilgili bilgisayar programlarını kullanabilme ve gerektiğinde program yazılımı yapabilme. 2
    8 Çalışmasıyla ilgili makale yazabilme ve bilimsel toplantılarda sunabilme. 3
    9 Uluslararası bilim insanları ile iletişim kurarak fikir alış-verişi yapabilecek düzeyde yabancı dil bilme. 3
    10 Mesleki ve bilimsel etik bilincine sahip olma. 4
    11 Bireysel çalışma yeteneğine sahip olma, gerektiğinde inisiyatif alabilme. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster