Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Birden fazla çiftlenmemiş elektronu bulunan sistemler
|
|
2
|
Birden fazla çiftlenmemiş elektronu bulunan sistemler
|
|
3
|
Birden fazla çiftlenmemiş elektronu bulunan sistemler
|
|
4
|
Gaz fazındaki paramanyetik merkezler
|
|
5
|
Gaz fazındaki paramanyetik merkezler
|
|
6
|
Geçiş grup iyonları
|
|
7
|
Geçiş grup iyonları
|
|
8
|
Geçiş grup iyonları
|
|
9
|
EPR parametrelerinin yorumlanması
|
|
10
|
EPR parametrelerinin yorumlanması
|
|
11
|
EPR parametrelerinin yorumlanması
|
|
12
|
Durulma zamanı, çizgi genişliği
|
|
13
|
Durulma zamanı, çizgi genişliği
|
|
14
|
Durulma zamanı, çizgi genişliği
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Ali YİĞİT
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Fizik Bölümü Araştırma Görevlileri
|
Kaynaklar
|
1. Weil, J. A., Bolton, J. R. 1994. Electron paramagnetic resonance, Wiley-Interscience, USA.
|
Yardımcı Kitap
|
1. Poole, Charles P. 1983. Electron Spin Resonance, John Wiley and Sons, Inc.
|
Dersin Amacı
|
Kimyasal ve biyolojik örneklerdeki serbest radikallerin ve yarıiletkenlerdeki nokta kusurlarının tespiti, antioksidanların etkileri, Elektron Spin Rezonans Tekniğinin temelleri ile verilecektir.
|
Dersin İçeriği
|
Birden fazla çiftlenmemiş elektronu bulunan sistemler; Gaz fazındaki paramanyetik merkezler; Geçiş grup iyonları; EPR parametrelerinin yorumlanması; Durulma zamanı, çizgi genişliği
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Lisans bilgilerini lisansüstü aşamasında verimli bir biçimde kullanabilme.
|
5
|
2
|
Çalışma alanı ile ilgili literatür taraması yapabilme.
|
4
|
3
|
Literatürde yer alan kaynakları okuma, anlama ve yorumlama yeterliliğine sahip olma.
|
5
|
4
|
Fizik bilgisini, alanıyla ilgili çalışmalarda karşılaşacağı problemlere uygulayabilme.
|
5
|
5
|
Çalışma alanı ile ilgili deneysel sistemleri kullanabilme ve gerektiğinde tasarlayabilme.
|
5
|
6
|
Disiplin içi ve disiplinler arası çalışma yapabilme.
|
5
|
7
|
Çalışma alanı ile ilgili bilgisayar programlarını kullanabilme ve gerektiğinde program yazılımı yapabilme.
|
4
|
8
|
Çalışmasıyla ilgili makale yazabilme ve bilimsel toplantılarda sunabilme.
|
5
|
9
|
Uluslararası bilim insanları ile iletişim kurarak fikir alış-verişi yapabilecek düzeyde yabancı dil bilme.
|
5
|
10
|
Mesleki ve bilimsel etik bilincine sahip olma.
|
5
|
11
|
Bireysel çalışma yeteneğine sahip olma, gerektiğinde inisiyatif alabilme.
|
4
|