Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tanımlar
|
|
2
|
Nokta gruplarının elde edilmesi
|
|
3
|
Nokta gruplarının elde edilmesi
|
|
4
|
Nokta gruplarının elde edilmesi
|
|
5
|
Uzay gruplarının elde edilmesi
|
|
6
|
Uzay gruplarının elde edilmesi
|
|
7
|
Uzay gruplarının elde edilmesi
|
|
8
|
Uzay gruplarının elde edilmesi
|
|
9
|
Eşdeğer nokta tayini
|
|
10
|
Eşdeğer nokta tayini
|
|
11
|
Eşdeğer nokta tayini
|
|
12
|
Kristaller üzerinde uzay gruplarını belirleme
|
|
13
|
Kristaller üzerinde uzay gruplarını belirleme
|
|
14
|
Kristaller üzerinde uzay gruplarını belirleme
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Çiğdem YÜKSEKTEPE ATAOL
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Fizik Bölümü Araştırma Görevlileri
|
Kaynaklar
|
1. Uyanık C, 2011. X-Işınları Kristalografisi, Edirne.
2. Stout, G. H., Jensen, L. H. 1989. X-ray structure determination, John Wiley & Sons, New York.
|
Yardımcı Kitap
|
1. Kabak, M. 2004. X-ışınları kristalografisi, 2004, Bıçaklar kitabevi, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Bir kristalin sahip olabileceği tüm simetri elemanlarını kullanarak nokta ve uzay grubunun nasıl elde edildiğini kavratmak.
|
Dersin İçeriği
|
Tanımlar; Nokta gruplarının elde edilmesi; Uzay gruplarının elde edilmesi; Eşdeğer nokta tayini; Kristaller üzerinde uzay gruplarını belirleme
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Lisans bilgilerini lisansüstü aşamasında verimli bir biçimde kullanabilme.
|
4
|
2
|
Çalışma alanı ile ilgili literatür taraması yapabilme.
|
4
|
3
|
Literatürde yer alan kaynakları okuma, anlama ve yorumlama yeterliliğine sahip olma.
|
3
|
4
|
Fizik bilgisini, alanıyla ilgili çalışmalarda karşılaşacağı problemlere uygulayabilme.
|
4
|
5
|
Çalışma alanı ile ilgili deneysel sistemleri kullanabilme ve gerektiğinde tasarlayabilme.
|
3
|
6
|
Disiplin içi ve disiplinler arası çalışma yapabilme.
|
4
|
7
|
Çalışma alanı ile ilgili bilgisayar programlarını kullanabilme ve gerektiğinde program yazılımı yapabilme.
|
2
|
8
|
Çalışmasıyla ilgili makale yazabilme ve bilimsel toplantılarda sunabilme.
|
3
|
9
|
Uluslararası bilim insanları ile iletişim kurarak fikir alış-verişi yapabilecek düzeyde yabancı dil bilme.
|
4
|
10
|
Mesleki ve bilimsel etik bilincine sahip olma.
|
4
|
11
|
Bireysel çalışma yeteneğine sahip olma, gerektiğinde inisiyatif alabilme.
|
5
|