Ön Koşul
|
yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
-
|
Dersi Verenler
|
1-)Profesör Dr. Sebahaddin Alptekin
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Read preview Doing Research about Education, Geoffrey Walford. Falmer Press, 1998.
2. Read preview Practitioner-Based Enquiry: Principles for Postgraduate Research Louis Murray; Brenda Lawrence. Falmer Press, 2000.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Tez yazarken dikkat edilecek noktaların öğrenilmesi. Tez yazımında öğrencilere ahlaki hususlar hakkında bilgi kazandırılması.
|
Dersin İçeriği
|
Giriş, Bilimsel yazım nedir? Konu seçimi, Araştırma kaynakları, Argüman oluşturma, Akıl yürütme biçimleri, Yazma stili, Özet yazımında ingilizce dilinin doğru ve yanlış kullanımı, Kaynak gösterme, Ahlak, haklar ve izinler nelerdir?
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Lisans bilgilerini lisansüstü aşamasında verimli bir biçimde kullanabilme.
|
5
|
2
|
Çalışma alanı ile ilgili literatür taraması yapabilme.
|
5
|
3
|
Literatürde yer alan kaynakları okuma, anlama ve yorumlama yeterliliğine sahip olma.
|
4
|
4
|
Fizik bilgisini, alanıyla ilgili çalışmalarda karşılaşacağı problemlere uygulayabilme.
|
4
|
5
|
Çalışma alanı ile ilgili deneysel sistemleri kullanabilme ve gerektiğinde tasarlayabilme.
|
3
|
6
|
Disiplin içi ve disiplinler arası çalışma yapabilme.
|
4
|
7
|
Çalışma alanı ile ilgili bilgisayar programlarını kullanabilme ve gerektiğinde program yazılımı yapabilme.
|
3
|
8
|
Çalışmasıyla ilgili makale yazabilme ve bilimsel toplantılarda sunabilme.
|
5
|
9
|
Uluslararası bilim insanları ile iletişim kurarak fikir alış-verişi yapabilecek düzeyde yabancı dil bilme.
|
4
|
10
|
Mesleki ve bilimsel etik bilincine sahip olma.
|
5
|
11
|
Bireysel çalışma yeteneğine sahip olma, gerektiğinde inisiyatif alabilme.
|
5
|