ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Peyzaj Bağlantılarının Planlanması PEY511 GÜZ-BAHAR 3+1 Üniversite S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Habitat parçalanması, sebepleri ve azaltma yöntemlerini açıklar.
    2-Peyzaj bağlantısını açıklar.
    3-Matrisler arasındaki bağlantıları kurar.
    4-Koruma stratejilerinde ve planlamada bağlantıları tasarlar.
    5-Koridor ve bağlantıları belirler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler2011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   182
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,07 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş, Genel Bilgiler, Amaçlar K1 B1, K2: B2
    2 Peyzaj parçalanmaları ve sonuçları K2 B3, K2 B4
    3 Peyzaj koridoru, yama ve matris K1 B2, K2 B5
    4 Peyzaj bağlantıların yararları ve yaklaşımları K1 B3
    5 Peyzajda ekolojik unsur olarak bağlantılar K1 B5
    6 Bağlantıların planlaması K4 B5
    7 Koruma için bağlantıların yönetimi K1 B7
    8 Koruma stratejileri ve bağlantılar K1 B8
    9 Bağlantı modelleri-I K4 B7
    10 Bağlantı modelleri-II K4 B7
    11 Arazi çalışması
    12 Örnek çalışma: Doğal alanlar veya rezerv alanlar arasında peyzaj bağlantıları K1 B9
    13 Örnek çalışma: Ekolojik köprü K5 B10
    14 Ödev Sunumları
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç.Dr. Ali Uğur ÖZCAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Bennett, A. F. (1999). Linkages in the landscape: the role of corridors and connectivity in wildlife conservation (No. 1). IUCN. 2. Lindenmayer, D. B., & Fischer, J. (2013). Habitat fragmentation and landscape change: an ecological and conservation synthesis. Island Press. 3. Cox, C. B., Moore, P. D., & Ladle, R. (2016). Biogeography: an ecological and evolutionary approach. John Wiley & Sons. 4. Hilty, J. A., Lidicker Jr, W. Z., & Merenlender, A. M. (2012). Corridor ecology: the science and practice of linking landscapes for biodiversity conservation. Island Press. 5. Forman, R. T. (2012). Safe passages: highways, wildlife, and habitat connectivity. Island Press.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Nüfus ve tüketim ekonomisinin büyümesi ile birlikte doğal kaynaklara olan talebin artışı doğal habitatlar üzerinde olumsuz bir etki oluşturmaktadır. Habitat kayıplarının en önemli sonucu biyolojik çeşitliliğin azalması ve zamanla yok olmasıdır. Biyolojik çeşitliliğin zarar görmesinin en aza indirilmesi için habitatların korunması ve habitatların birbirleri ile bağlantılarının kurulması gerekmektedir. Bu dersin amacı habitatlar arasında kurulacak olan peyzaj bağlantılarının özellikleri ve ilkelerinin kavranması, modellenmesi ve planlamasının öğrenilmesidir.
    Dersin İçeriği Peyzaj parçalanmaları, bağlantıların özellikleri, süreçleri ve planlaması dersin içeriğini oluşturmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj planlama, tasarımı, onarımı, yönetimi ve bitki materyali konularının biri ya da birkaçı üzerine uzmanlaşır. 4
    2 Uzmanlık alanıyla ilgili kaynakları araştırır, çalışma alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analitik düşünme yeteneği ile çözüm önerileri geliştirir. 4
    3 Uzmanlaştığı alan ile ilgili bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yapar, teorik ve pratik çalışmalarda orijinal katkı sağlar. -
    4 Uzmanlaştığı alanla ilgili bilimsel yöntemleri kullanarak; toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile analiz, sentez ve yorumlama yapar. -
    5 Uzmanlaştığı alanındaki bir araştırmayı yürütüp bilimsel formatta yazılı, sözlü ve görsel olarak hazırlayıp, ulusal ve uluslararası platformlarda sunar. -
    6 Uzmanlaştığı alanla ilgili yazılım teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 4
    7 Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar, sorun çözme ve uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. -
    8 Uluslararası ortamlarda bilimsel ve mesleki gelişmeleri izleyip uzmanlar ile iletişim kurabilir ve işbirliğine açık olur. -
    9 Uzmanlık alanındaki konularda yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip kendisini geliştirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster