Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin genel işleyişi konusunda bilgilendirme, kaynakların tanıtılması
|
K1 B1, K2 B1
|
2
|
Bilimsel araştırma ve etik konularının açıklanması
|
K1 B2, K2 B2
|
3
|
Bilimsel araştırma ve yayın etiği yönergesinin incelenmesi
|
K3 B3
|
4
|
Bilimsel araştırma aşamaları
|
K1 B3, K2 B5
|
5
|
Araştırma konusunun/problemin belirlenmesi ve kaynak taraması
|
K1 B3, K2 B6
|
6
|
Hipotez, araştırma soruları ve hedeflerin geliştirilmesi
|
K1 B3, K3 B4
|
7
|
Peyzaj Mimarlığında genel bilgi ve araştırma yöntemlerinin sınıflandırılması-I
|
K1 B4
|
8
|
Peyzaj Mimarlığında genel bilgi ve araştırma yöntemlerinin sınıflandırılması-II
|
K1 B4
|
9
|
Araştırma sonuçlarının yazımı/raporlanması
|
K4 B5
|
10
|
Araştırma sonuçlarının sözlü ve yazılı sunumu-I
|
K3 B4
|
11
|
Araştırma sonuçlarının sözlü ve yazılı sunumu-II
|
K4 B4
|
12
|
Peyzaj Mimarlığı ile ilgili örnek bir araştırmanın incelenmesi-I
|
K1 B5
|
13
|
Peyzaj Mimarlığı ile ilgili örnek bir araştırmanın incelenmesi-II
|
K1 B5
|
14
|
Ödev sunumları
|
Sunumların hazırlanması
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Gülay KARAHAN
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Gülay Karahan
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Birişçi, T. (1990). Bilimsel araştırmaların hazırlanması sözlü ve yazılı sunulması, Ege Peyzaj Mimarlığı Derneği Yayın No: 1990/2.
K2. Day, R. A. (1997). Bilimsel bir makale nasıl yazılır ve yayımlanır?, Çeviri: Gülay Aşkar Altay, TÜBİTAK, 3 basım.
K3. Karasar, N. (2007). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel Yayınevi, Ankara.
K4. Karasar, N. (2007). Araştırmalarda rapor hazırlama, Nobel Yayınevi, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Peyzaj Mimarlığı alanında yürütülecek araştırmalarda; bilimsel araştırma sürecine ilişkin temel bilgileri vermek, öğrencinin bilimsel etik kurallarına uygun olarak peyzaj mimarlığı meslek disiplinine yönelik bir konuda araştırma yapabilmesini ve araştırma raporunun yazımını gerçekleştirmesini sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Bilim, bilimsel araştırma ve etik kavramlarının açıklanması; peyzaj mimarlığında bilimsel araştırma sürecinin, araştırma yöntem ve analiz tekniklerinin yanı sıra araştırma sonuçlarına yönelik raporların, sözlü ve yazılı sunumların hazırlanmasının örnek bir çalışma eşliğinde öğretilmesidir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj planlama, tasarımı, onarımı, yönetimi ve bitki materyali konularının biri ya da birkaçı üzerine uzmanlaşır.
|
-
|
2
|
Uzmanlık alanıyla ilgili kaynakları araştırır, çalışma alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analitik düşünme yeteneği ile çözüm önerileri geliştirir.
|
4
|
3
|
Uzmanlaştığı alan ile ilgili bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yapar, teorik ve pratik çalışmalarda orijinal katkı sağlar.
|
-
|
4
|
Uzmanlaştığı alanla ilgili bilimsel yöntemleri kullanarak; toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile analiz, sentez ve yorumlama yapar.
|
4
|
5
|
Uzmanlaştığı alanındaki bir araştırmayı yürütüp bilimsel formatta yazılı, sözlü ve görsel olarak hazırlayıp, ulusal ve uluslararası platformlarda sunar.
|
3
|
6
|
Uzmanlaştığı alanla ilgili yazılım teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
-
|
7
|
Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar, sorun çözme ve uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
-
|
8
|
Uluslararası ortamlarda bilimsel ve mesleki gelişmeleri izleyip uzmanlar ile iletişim kurabilir ve işbirliğine açık olur.
|
-
|
9
|
Uzmanlık alanındaki konularda yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip kendisini geliştirir.
|
-
|