ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Matris Teorisi I MAT525 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Lineer cebirdeki temel tanımları kavrar
    2-Bir matrisin parçalanışını ve parçalanmış matrislerin temel işlemlerini hesaplar
    3-Matrislerin karakteristik değerlerini ve karakteristik vektörlerini bulur
    4-Matrisi Jordan Kanonik forma dönüştürür
    5-Özel tip matrisleri kavrar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler2041040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011414
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011818
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   184
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,13 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Vektör Uzayları, Matrisler, Determinantlar
    2 Lineer dönüşümler ve Karakteristik değerler, İç çarpım uzayları
    3 Parçalanmış matrislerin temel işlemleri, determinantı ve tersi, bir toplamın tersi
    4 Parçalanmış matrislerin toplamının ve çarpımının tersi, AB ve BA nın karakteristik değerleri
    5 Parçalanmış matrislerin toplamının ve çarpımının tersi, AB ve BA nın karakteristik değerleri
    6 Değişmeli matrisler ve matris ayrışımları
    7 Bir matrisin Jordan kanonik formu
    8 Sayısal değerler, Matris Normları ve Özel İşlemler.
    9 Idempotent, Nilpotent, Involusyon, ve İzdüşümler, Tridiagonal Matrisler,
    10 Circulant Matrisler ve Vandermonde Matrisi
    11 Hadamard Matrisleri, Permutaston and ikili stokastik matrisler, Negatif olmayan matrisler
    12 Üniter matrislerin özellikleri ve Reel ortogonal matrisler
    13 Metrik uzay, daralmalar, Daralmalar ve Üniter Matrisler
    14 Reel Matrislerin Üniter benzerliği, Üniter matrislerin bir iz eşitsizliği
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç Dr. Faruk KARAASLAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları İlgili anabilim dalının öğretim üyeleri
    Kaynaklar 1) F. Zhang, Matrix Theory Basic Results and Techniques, Springer-Verlag New York Berlin Heidelberg, 1999. 2) N. Loehr, Advanced Linear Algebra (Textbooks in Mathematics) 1st Edition, Chapman and Hall/CRC, 2014.
    Yardımcı Kitap N. Loehr, Advanced Linear Algebra (Textbooks in Mathematics) 1st Edition, Chapman and Hall/CRC, 2014.
    Dersin Amacı Lineer cebir ve matris teorisi matematiksel disiplinlerin temel araçlarındandır. Temel lineer cebir bilgisine sahip olarak, parçalanmış matrisler, matris polinomları ve kanonik formları, özel matrisler ve uniter matrisler hakkında bilgilei öğretmek
    Dersin İçeriği Temel lineer cebir , parçalanmış matrisler, matris polinomları ve kanonik formlar, özel matrisler, uniter matrisler ve daralmalar
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematik alanında edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 5
    2 Matematik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanır. 5
    3 Matematik alanında edindiği bilgileri diğer alanlarla ilişkilendirerek disiplinler arası çalışmalar gerçekleştirir. 2
    4 Matematik alanında karşılaştığı problemleri edindiği araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. 4
    5 Matematik alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
    6 Uygulamalarda karşılaşabileceği sorunların çözümü için farklı yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 5
    7 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme sürecine yön verir. 3
    8 Matematik alanındaki güncel araştırmaları ve kendi çalışmalarını alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. 5
    9 Matematik alanı ile ilgili bilgisayar yazılımı ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. -
    10 Matematik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster