Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Lineer cebirdeki temel tanımlar
|
K1. Bölüm 1.1
|
2
|
Lineer bicebirinin temel özellikleri
|
K1. Bölüm 1.2
|
3
|
Bulanık vektör uzayları
|
K1. Bölüm 1.3
|
4
|
Küme vektör uzayları ve özellikleri
|
K1. Bölüm 2.1
|
5
|
Küme vektör uzayının küme lineer dönüşümü
|
K1. Bölüm 2.2
|
6
|
Küme lineer cebir ve özellikleri
|
K1. Bölüm 2.3
|
7
|
Yarı grup vektör uzayları ve genellemeleri
|
K1. Bölüm 2.4
|
8
|
Grup lineer cebirleri
|
K1. Bölüm 2.5
|
9
|
Küme bulanık lineer cebir ve özellikleri I
|
K1. Bölüm 3
|
10
|
Küme bulanık lineer cebir ve özellikleri II
|
K1. Bölüm 3
|
11
|
Küme bi-vektör uzayları ve genellemesi I
|
K1. Bölüm 4
|
12
|
Küme n-vektör uzayları ve genellemesi
|
K1. Bölüm 5
|
13
|
Küme bulanık lineer bi-cebir ve genellemesi I
|
K1. Bölüm 6
|
14
|
Küme bulanık lineer bi-cebir ve genellemesi II
|
K1. Bölüm 6
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Faruk KARAASLAN
|
Dersi Verenler
|
1-)Profesör Dr. Faruk Karaaslan
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Kandasamy, W.B.V. , Smarandache, F., & Ilanthenral, K. (2008). Set Linear Algebra and Set Fuzzy Linear Algebra. InfoLearn Quest, USA.
K2. Kandasamy, W.B.V. , Smarandache, F., & Ilanthenral, K. (2010). Special Linear Algebra and Special Set Fuzzy Linear Algebra. CuArt, USA.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Kandasamy, WB Vasantha, and Florentin Smarandache. Subset Polynomial Semirings and Subset Matrix Semirings. Infinite Study, 2012.
|
Dersin Amacı
|
Küme vektör uzayları ve bulanık lineer cebirdeki temel tanım ve özellikleri öğretmek
|
Dersin İçeriği
|
Küme vektör uzayları, bulanık vektör uzayları ve bulanık lineer cebir ve genellemeleri.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik alanında edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
|
3
|
2
|
Matematik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanır.
|
3
|
3
|
Matematik alanında edindiği bilgileri diğer alanlarla ilişkilendirerek disiplinler arası çalışmalar gerçekleştirir.
|
-
|
4
|
Matematik alanında karşılaştığı problemleri edindiği araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
|
2
|
5
|
Matematik alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
-
|
6
|
Uygulamalarda karşılaşabileceği sorunların çözümü için farklı yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
2
|
7
|
Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme sürecine yön verir.
|
-
|
8
|
Matematik alanındaki güncel araştırmaları ve kendi çalışmalarını alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır.
|
-
|
9
|
Matematik alanı ile ilgili bilgisayar yazılımı ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
-
|
10
|
Matematik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler.
|
-
|