Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bazı önbilgiler
|
|
2
|
Melin dönüşümü, ilgili bazı tanımlar ve teoremler
|
|
3
|
Ters Melin dönüşümü, ilgili bazı tanımlar ve teoremler
|
|
4
|
Melin ve ters Melin dönüşümlerinin dönüşümleriyle ilgili bazı uygulamlar
|
|
5
|
Hankel dönüşümleri, ilgili bazı tanımlar ve teoremler
|
|
6
|
Ters Hankel dönüşümleri, ilgili bazı tanımlar ve teoremler
|
|
7
|
Hankel ve ters Hankel dönüşümleriyle ilgili bazı uygulamları
|
|
8
|
Z dönüşümü, ilgili bazı tanımlar ve teoremler
|
|
9
|
Z dönüşümünün bazı konvolusyonları
|
|
10
|
Z dönüşümünün bazı uygulamaları
|
|
11
|
Ters Z dönüşümü, ilgili bazı tanımlar ve teoremler
|
|
12
|
Z ve ters Z dönüşümlerinin bazı uygulamaları
|
|
13
|
İlgili dönüşümler yardımıyla oluşturulan bazı özel dönüşümler
|
|
14
|
İlgili dönüşümler yardımıyla oluşturulan bazı özel dönüşümlerin bazı uygulamaları
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Hüseyin IRMAK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
İlgili anabilim dalının öğretim üyeleri
|
Kaynaklar
|
1) L. Debnath, Integral transform and their applications, CRC Press, 1995
2) W.C. Giffin, Transform tecniques for probability modelling, Academic Press Inc., 1975.
|
Yardımcı Kitap
|
Debnath, L., Bhatta, D. Integral transforms and their applications. CRC press, 2014.
|
Dersin Amacı
|
Melin, Hankel, Z dönüşümleri ve bu dönüşümlerinin tersleri ve bunların bazı uygulamaları kavratmak.
|
Dersin İçeriği
|
Melin, Hankel, Z dönüşümleri ve bu dönüşümlerinin tersleri ve bunların bazı uygulamaları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik alanında edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
|
5
|
2
|
Matematik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanır.
|
5
|
3
|
Matematik alanında edindiği bilgileri diğer alanlarla ilişkilendirerek disiplinler arası çalışmalar gerçekleştirir.
|
4
|
4
|
Matematik alanında karşılaştığı problemleri edindiği araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
|
4
|
5
|
Matematik alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
5
|
6
|
Uygulamalarda karşılaşabileceği sorunların çözümü için farklı yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
5
|
7
|
Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme sürecine yön verir.
|
4
|
8
|
Matematik alanındaki güncel araştırmaları ve kendi çalışmalarını alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır.
|
4
|
9
|
Matematik alanı ile ilgili bilgisayar yazılımı ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
1
|
10
|
Matematik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler.
|
4
|