|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Ters AG-grupoidler üzerindeki kongrüanslar
|
|
|
2
|
Ters AG**-grupoidler
|
|
|
3
|
Gamma-AG** grupoidlerinin yapısal özellikleri
|
|
|
4
|
Gamma-AG grupoidleindeki Gamma idealler
|
|
|
5
|
Lokal birleşimli Gamma-A G** grupoidleri
|
|
|
6
|
Arcmedian lokal birleşimli AG- grupoidlere ayrışım
|
|
|
7
|
AG-grupoidlerinin direk çarpımları
|
|
|
8
|
Başlıca sonuçlar
|
|
|
9
|
AG-grupoidlerindeki direk çarpımlar
|
|
|
10
|
Intra-regüler AG-grupoidlerinin yarı idealleri
|
|
|
11
|
Intra-regüler AG-grupoidlerindeki ideallerin karakterizasyonu
|
|
|
12
|
Intra-regüler AG-grupoidlerinin karakterizasyonları
|
|
|
13
|
Intra-regüler AG**-grupoidlerinin karakterizasyonları
|
|
|
14
|
Strongly Regüler AG-grupoidlreinin bazı karakterizasyonları
|
|
|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Faruk KARAASLAN
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
İlgili anabilim dalının öğretim üyeleri
|
|
Kaynaklar
|
1. M. Khan F. Smarandache, S. Anis, Theory of Abel Grassmann`s Groupoids, Educational Publisher
Columbus, 2015.
2. M. Khan, Florentin Smarandache, and Tariq Aziz. Fuzzy Abel Grassmann Groupoids: second updated and enlarged version. Infinite Study, 2015.
|
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
|
Dersin Amacı
|
AG-grupoid, Gamma-AG** ve AG-grupoidlerinin idealleri hakkında bilgi sahibi olmak ve AG-gruoidlerinin bazı karakterizasyonunu yapmak.
|
|
Dersin İçeriği
|
Ters AG-grupoidler üzerindeki kongrüanslar, Gamma-AG** grupoidlerinin yapısal özellikleri, AG-grupoidlerinin direk çarpımları, AG-grupoidlerindeki idealler, Strongly Regüler AG-grupoidlreinin bazı karakterizasyonları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Matematik alanında edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
|
5
|
|
2
|
Matematik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanır.
|
5
|
|
3
|
Matematik alanında edindiği bilgileri diğer alanlarla ilişkilendirerek disiplinler arası çalışmalar gerçekleştirir.
|
2
|
|
4
|
Matematik alanında karşılaştığı problemleri edindiği araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
|
4
|
|
5
|
Matematik alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
5
|
|
6
|
Uygulamalarda karşılaşabileceği sorunların çözümü için farklı yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
5
|
|
7
|
Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme sürecine yön verir.
|
5
|
|
8
|
Matematik alanındaki güncel araştırmaları ve kendi çalışmalarını alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır.
|
3
|
|
9
|
Matematik alanı ile ilgili bilgisayar yazılımı ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
-
|
|
10
|
Matematik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler.
|
5
|