ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    AG-Grupoid Teorisi II MAT528 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-AG-grupoidlerinde bulanık ideallerin tanımlarını kavrar
    2-AG-grupoidlerinde bulanık bi-ideal kavramını açıklar
    3-Intra-regüler AG-grupoidlerini karakterize eder
    4-AG-grupoidlerinin aralık değerli bulanık ideallerini kavrar
    5-AG-grupoidlerinin bulanık ideallerini geneller
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler2041040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011414
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011818
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   184
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,13 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 AG-grupoidlerinde bulanık idealler
    2 AG-grupoidlerinde tersler
    3 Bulanık yarıasal idealler
    4 Intra-regüler AG-grupoidlarinin karakterizasyonu
    5 AG-grupoidlerinin bazı bulanık idealleri
    6 Başlıca sonuçlar
    7 Regüler AG-grupoidler
    8 AG-grupoidlerinin aralık değerli bulanık idealleri
    9 Aralık değerli genelleştirilmiş bulanık idealler için başlıca sonuçlar
    10 Aralık değerli genelleştirilmiş bulanık idealler için başlıca sonuçlar
    11 AG-grupoidlerinin genelleştirilmiş bulanık idealleri
    12 AG-grupoidlerinin genelleştirilmiş bulanık idealleri
    13 Genelleştirilmiş bulanık esnek bi-idealler için bazı karaterizasyonlar
    14 Genelleştirilmiş bulanık esnek bi-idealler için bazı karaterizasyonlar
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Faruk KARAASLAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları İlgili anabilim dalının öğretim üyeleri
    Kaynaklar 1. M. Khan, F. Smarandache, S. Anis, Theory of Abel Grassmann`s Groupoids, Educational Publisher Columbus, 2015. 2. M. Khan, Florentin Smarandache, and Tariq Aziz. Fuzzy Abel Grassmann Groupoids: second updated and enlarged version. Infinite Study, 2015.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı AG-grupoidlerinin bazı idealleri ile ilgili tanım ve teoremleri öğretmek ve AG-grupoidlerinde ideallerin bazı karakterizasyonunu yapmak
    Dersin İçeriği AG-grupoidlerin idealleri, bulanık idealleri, bulanık bi-idealleri, aralık değerli bulanık idealleri ve genelleştirilmiş bulanık idealleri.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematik alanında edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 5
    2 Matematik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanır. 5
    3 Matematik alanında edindiği bilgileri diğer alanlarla ilişkilendirerek disiplinler arası çalışmalar gerçekleştirir. 2
    4 Matematik alanında karşılaştığı problemleri edindiği araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. 4
    5 Matematik alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 3
    6 Uygulamalarda karşılaşabileceği sorunların çözümü için farklı yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 5
    7 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme sürecine yön verir. 3
    8 Matematik alanındaki güncel araştırmaları ve kendi çalışmalarını alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. 5
    9 Matematik alanı ile ilgili bilgisayar yazılımı ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. -
    10 Matematik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster