Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
AG-grupoidlerinde bulanık idealler
|
|
2
|
AG-grupoidlerinde tersler
|
|
3
|
Bulanık yarıasal idealler
|
|
4
|
Intra-regüler AG-grupoidlarinin karakterizasyonu
|
|
5
|
AG-grupoidlerinin bazı bulanık idealleri
|
|
6
|
Başlıca sonuçlar
|
|
7
|
Regüler AG-grupoidler
|
|
8
|
AG-grupoidlerinin aralık değerli bulanık idealleri
|
|
9
|
Aralık değerli genelleştirilmiş bulanık idealler için başlıca sonuçlar
|
|
10
|
Aralık değerli genelleştirilmiş bulanık idealler için başlıca sonuçlar
|
|
11
|
AG-grupoidlerinin genelleştirilmiş bulanık idealleri
|
|
12
|
AG-grupoidlerinin genelleştirilmiş bulanık idealleri
|
|
13
|
Genelleştirilmiş bulanık esnek bi-idealler için bazı karaterizasyonlar
|
|
14
|
Genelleştirilmiş bulanık esnek bi-idealler için bazı karaterizasyonlar
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd. Doç. Dr. Faruk KARAASLAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
İlgili anabilim dalının öğretim üyeleri
|
Kaynaklar
|
1. M. Khan, F. Smarandache, S. Anis, Theory of Abel Grassmann`s Groupoids, Educational Publisher
Columbus, 2015.
2. M. Khan, Florentin Smarandache, and Tariq Aziz. Fuzzy Abel Grassmann Groupoids: second updated and enlarged version. Infinite Study, 2015.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı AG-grupoidlerinin bazı idealleri ile ilgili tanım ve teoremleri öğretmek ve AG-grupoidlerinde ideallerin bazı karakterizasyonunu yapmak
|
Dersin İçeriği
|
AG-grupoidlerin idealleri, bulanık idealleri, bulanık bi-idealleri, aralık değerli bulanık idealleri ve genelleştirilmiş bulanık idealleri.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik alanında edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
|
5
|
2
|
Matematik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanır.
|
5
|
3
|
Matematik alanında edindiği bilgileri diğer alanlarla ilişkilendirerek disiplinler arası çalışmalar gerçekleştirir.
|
2
|
4
|
Matematik alanında karşılaştığı problemleri edindiği araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
|
4
|
5
|
Matematik alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
3
|
6
|
Uygulamalarda karşılaşabileceği sorunların çözümü için farklı yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
5
|
7
|
Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme sürecine yön verir.
|
3
|
8
|
Matematik alanındaki güncel araştırmaları ve kendi çalışmalarını alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır.
|
5
|
9
|
Matematik alanı ile ilgili bilgisayar yazılımı ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
-
|
10
|
Matematik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler.
|
5
|