Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bulanık küme ve bulanık kümelerin işlemleri
|
K1. Ders Notları
|
2
|
Bulanık kümelerin kartezyen çarpımı
|
K1. Ders Notları
|
3
|
Bulanık bağıntılar
|
K1. Ders Notları
|
4
|
Bulanık sayılar ve bulanık sayı çeşitleri
|
K1. Ders Notları
|
5
|
Bulanık kümelerin mesafe ve benzerlik ölçümleri
|
K1. Ders Notları
|
6
|
Bulanık kümelerin karar vermedeki uygulamaları
|
K1. Ders Notları
|
7
|
Sezgisel bulanık küme ve işlemleri
|
K1. Ders Notları
|
8
|
Sezgisel bulanık sayılar ve sezgisel bulanık sayıların çeşitleri
|
K1. Ders Notları
|
9
|
Sezgisel bulanık kümelerin mesafe ve benzerlik ölçümleri
|
K1. Ders Notları
|
10
|
Sezgisel bulanık karar vermedeki uygulamaları
|
K1. Ders Notları
|
11
|
Nötrosofik kümeler ve işlemleri
|
K1. Ders Notları
|
12
|
Nötrosofik sayılar ve nötrosofik sayı çeşitleri
|
K1. Ders Notları
|
13
|
Nötrosofik kümelerin mesafe ve benzerlik ölçümleri
|
K1. Ders Notları
|
14
|
Nötrosofik kümelerin karar vermedeki uygulamaları
|
K1. Ders Notları
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Faruk KARAASLAN
|
Dersi Verenler
|
1-)Profesör Dr. Faruk Karaaslan
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1) K. Tanaka, (1991), An Introduction to Fuzzy Logic for Practical Applicatios, Springer-Verlag, New York Berlin Heidelberg.
2) Krassimir T. Atanassov, (2012), On intuitionistic Fuzzy Set Theory, Springer-Verlag Berlin Heidelberg.
|
Yardımcı Kitap
|
Cengiz Kahraman, İrem Otay (Editors), (2019), Fuzzy Multi-criteria Decision-Making Using Neutrosophic Sets, Springer, Cham.
|
Dersin Amacı
|
Bulanık küme, sezgisel bulanık küme ve nötrosofik küme kavramlarını açıklamak ve bulanık küme sezgisel bulanık küme ve nötrosofik kümelerin karar verme problemlerindeki uygulamalarıını yapmak.
|
Dersin İçeriği
|
Bulanık kümeler ve işlemleri, bulanık bağıntı, bulanık sayı, sezgisel bulanık sayı ve onların işlemleri, nötrosofik kümeler ve işlemleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik alanında edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
|
4
|
2
|
Matematik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanır.
|
3
|
3
|
Matematik alanında edindiği bilgileri diğer alanlarla ilişkilendirerek disiplinler arası çalışmalar gerçekleştirir.
|
3
|
4
|
Matematik alanında karşılaştığı problemleri edindiği araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
|
-
|
5
|
Matematik alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
2
|
6
|
Uygulamalarda karşılaşabileceği sorunların çözümü için farklı yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
-
|
7
|
Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme sürecine yön verir.
|
-
|
8
|
Matematik alanındaki güncel araştırmaları ve kendi çalışmalarını alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır.
|
2
|
9
|
Matematik alanı ile ilgili bilgisayar yazılımı ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
-
|
10
|
Matematik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler.
|
-
|