Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Faruk KARAASLAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Doç.Dr. Nihal BİRCAN KAYA
|
Kaynaklar
|
K1. John B. Fraleigh, Soyut Cebire Giriş, (Çevirenler: Prof. Dr. Mehmet Terziler, Yrd. Doç. Dr. Tahsin Öner) Palme Yayıncılık, Ankara 2013
K1. D.S. Malik, John N. Mordeson, M.K. Sen, Fundamentals of Abstract Algebra,1997
|
Yardımcı Kitap
|
K1. I.N. Herstein, Topics in Algebra, 2. Edition, John Wiley and Sons 1975, Singapore
|
Dersin Amacı
|
Grup, halka, vektör uzayı, iç çarpım uzayı ve lineer dönüşümler hakkındaki temek bilgileri öğretmek
|
Dersin İçeriği
|
Grup, halka, tamlık bölgesi, cisim, idealler, bölüm halkaları, vektör uzayları, iç çarpım uzayları ve lineer dönüşümler
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik alanında edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
|
4
|
2
|
Matematik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanır.
|
-
|
3
|
Matematik alanında edindiği bilgileri diğer alanlarla ilişkilendirerek disiplinler arası çalışmalar gerçekleştirir.
|
3
|
4
|
Matematik alanında karşılaştığı problemleri edindiği araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
|
-
|
5
|
Matematik alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
-
|
6
|
Uygulamalarda karşılaşabileceği sorunların çözümü için farklı yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
3
|
7
|
Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme sürecine yön verir.
|
-
|
8
|
Matematik alanındaki güncel araştırmaları ve kendi çalışmalarını alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır.
|
-
|
9
|
Matematik alanı ile ilgili bilgisayar yazılımı ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
-
|
10
|
Matematik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler.
|
-
|