ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tensor Geometry II MATH554 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sabit eğrilikli uzayları tanımlar
    2-Eğriler ve yüzeyler üzerinde tensörleri kullanır
    3-Tensörleri kullanarak uygulamalar yapar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje4012020
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   166
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,53 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Sabit eğrilikli uzaylar
    2 Normal koordinatlar
    3 Öklid geometrisinde tensörler
    4 Düzgün yüzeyler
    5 Yüzeyler için yapı denklemleri
    6 Klasik mekanikte tensörler
    7 Diferensiyel operatörler
    8 Lorentz gurubu
    9 Bağıl kinematik
    10 Maxwell denklemleri
    11 Soyut vektör uzayları
    12 Vektör uzaylarında tensörler
    13 Manifoldlar teorisi
    14 Manifoldlarda tensör alanları
    Ön Koşul -
    Ders Dili İngilizce
    Dersin Sorumlusu Yrd.Doç.Dr. Süleyman Cengiz
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Kay, D.C. 1988. Schaum`s Outline of Theory and Problems of Tensor Calculus. McGrawHill, 228 p., USA.
    Yardımcı Kitap Ekmekçi, F.N., Hacısalihoğlu, H.H. 2003. Tensör Geometri. Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi, 256 s., Ankara. Dodson, C.T.J., Poston, T. 2009. Tensor Geometry: The Geometric Viewpoint and its Uses, 2nd Edition. Springer, 434 p., Germany.
    Dersin Amacı Eğriler ve yüzeyler teorilerinde tensörlerden faydalanma ve tensörleri uygulamalarda kullanma.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematik alanında edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 5
    2 Matematik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanır. 5
    3 Matematik alanında edindiği bilgileri diğer alanlarla ilişkilendirerek disiplinler arası çalışmalar gerçekleştirir. 2
    4 Matematik alanında karşılaştığı problemleri edindiği araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. 5
    5 Matematik alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
    6 Uygulamalarda karşılaşabileceği sorunların çözümü için farklı yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 5
    7 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme sürecine yön verir. 3
    8 Matematik alanındaki güncel araştırmaları ve kendi çalışmalarını alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. 5
    9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi`nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 5
    10 Matematik alanı ile ilgili bilgisayar yazılımı ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. -
    11 Matematik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster