ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Transformational Geometry MATH542 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Dönüşümleri kavrar.
    2-İzometrileri kavrar.
    3-Dönüşümler ve izometriler arasındaki bağıntıları yorumlar.
    4-Projektif geometriyi tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje4012020
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   166
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,53 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Fonksiyonlar ve dönüşümler
    2 İzometriler ve benzerlikler
    3 İzometrilerin cebiri
    4 Ötelemeler
    5 Yansımalar ve dönmeler
    6 Ötelemeler, yansımalar ve dönmelerin bileşkesi
    7 İzometrilerin sınıflandırılması
    8 Homoteti
    9 Genişlemeler
    10 Öklid düzleminde inversiyon
    11 Harmonik eşlenikler ve projektif düzlem
    12 Çifte oranlar
    13 Çifte oranların uygulamaları
    14 Projektif geometriye giriş
    Ön Koşul -
    Ders Dili İngilizce
    Dersin Sorumlusu Assoc. Prof. Dr. Evren ZIPLAR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1) Ronald R. Umble, Zhigang Han, 2015, Transformational plane geometry,CRC Press, Taylor&Francis Group. 2) I.E.Leonard, J.E.Lewis, A.C.F. Liu, G.W. Tokarsky, 2014, Classical geometry, Euclidean, Transformational, Inversive, and Projective, John Wiley&Sons. 3) Frank. M. Eccles, 1971, An introduction to transformational geometry, Addison-Wesley Publishing Company.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı; dönüşümler ve dönüşümlerle bağlantılı olan izometriler ve projektif geometri hakkında bilgi sağlamaktır.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematik alanında edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 5
    2 Matematik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanır. 5
    3 Matematik alanında edindiği bilgileri diğer alanlarla ilişkilendirerek disiplinler arası çalışmalar gerçekleştirir. 2
    4 Matematik alanında karşılaştığı problemleri edindiği araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. 4
    5 Matematik alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
    6 Uygulamalarda karşılaşabileceği sorunların çözümü için farklı yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 5
    7 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme sürecine yön verir. 3
    8 Matematik alanındaki güncel araştırmaları ve kendi çalışmalarını alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. 5
    9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi`nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 5
    10 Matematik alanı ile ilgili bilgisayar yazılımı ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. -
    11 Matematik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster